Har inte sagt något om Apples kvalitet. Den upplever jag också som på topp (vilket jag iofs tror är ganska enkelt att lösa när man alltid använder beprövad teknik och säljer den extremt dyrt). Det jag menar är att om man köpt Apples produkter så har man också gett Apple väldigt mycket mer pengar än det kostat dem att ta fram ens lur eller dator. Med Tesla gäller motsatsen.Daniel skrev:Håller med dig i sak gällandes Tesla, men inte gällandes apple. Dyra prylar, men fantastisk kvalitet (imho).Legato skrev:Japp, räcker att läsa boken om Musk så inser man snabbt att han alltid försöker optimera för den stora bilden/missionen/visionen. Tror han skiter fullständigt i om någon köpt en massa Teslor tidigare, anser han att det hjälper den stora missionen att "kasta hen under bussen" så gör han det.Rapture skrev:Jao, både och... tycker att de som går i bräschen mest för tesla är de som får minst. Som alla som köat länge för trean och får högre pris och (typ) samma lev tid som nya köpare.
Allt vel med autopilotspaketen som är dyra och osäkert om det någonsin ger utlovad funktion. (Detta får jag väl skit för)
Tänker på artikeln ”Dr Elon och Mr Musk” som tibor länkade till. Alla hinder för teslas mission skall undanröjas, vad det än kostar. Han verkar vara ganska lik Trump på det sättet, men på helt olika saker. Man måste krossa några ägg för att göra en omelett. Men å andra sidan är därför jag tror Tesla lyckas.
Personligen ser jag det inte som att Tesla är skyldiga mig något för att jag köpt deras bilar. Tvärtom, det är jag som är skyldig dem för att jag fått tillgång till bilar som i mitt tycke är flera nivåer bättre än allt annat på marknaden.
Hade det varit Apples produkter jag hade köpt till gigantiskt överpris med extremt höga marginaler så hade jag sett det annorlunda. I Teslas fall så har hittills bolaget förlorat pengar på att bygga bilar till mig och alla andra.
Personligen hoppas jag också att Tesla inte gör någonting alls med Model S/X på minst ett år, då jag inväntar leverans på min nya under maj. Nu tror jag ju tyvärr inte att min egen önskan kommer bli sann, utan en uppdatering lär komma i höst. Då hoppas jag bara att den är så marginell att jag inte behöver hitta sätt att kränga min nya för att uppdatera! (oerhört rationellt och ekonomiskt tänkt. I know).
Jag har beställt en X för leverans i augusti så jag är också väldigt nyfiken på vad som kommer hända den närmaste tiden. Har dock lite ångest, jag älskar både vår S & 3 (fast på helt olika sätt) och tre bilar är både onödigt och alldeles för dyrt