Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Re: Polestar 2
-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Han kanske tog fel på EUR och USD? Räknar man USD blir det 546 tkr.
Ja, 622 tkr är lite mer, det är det. Men är det en hyfsat rymlig halvkombi så är det ju klart intressant ändå.
Re: Polestar 2
Har med reserverat. Hoppas inte beställningsnr började på 0
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Re: Polestar 2
Med 78 kwh är den likvärdig med longrange.
Hade gärna sett att de hade någon under 400 000 kr gränsen.
Men polestar är inte billighetssegmentet om man säger så väntar på vad volvo kommer göra med xc40.
Sas det något om laddning (vilken standard de kommer använda?)
Hade gärna sett att de hade någon under 400 000 kr gränsen.
Men polestar är inte billighetssegmentet om man säger så väntar på vad volvo kommer göra med xc40.
Sas det något om laddning (vilken standard de kommer använda?)
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Polestar 2
+moms?Verdi skrev:-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Han kanske tog fel på EUR och USD? Räknar man USD blir det 546 tkr.
Ja, 622 tkr är lite mer, det är det. Men är det en hyfsat rymlig halvkombi så är det ju klart intressant ändå.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Polestar 2
Håller med, riktigt gött! Fixar de bara dragkrok så har den många fördelar (för mitt behov) över TM3.Jeppe_E skrev:YES!
Hatchback
Re: Polestar 2
404 liter stort bagageutrymme (enligt VDA) med ytterligare förvaringsfack på 34 liter framtill.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Standarden kommer följa standarden på respektive marknad, kan inte se något annat logiskt alternativ. Dvs CCS i Europa.Mickep skrev:Med 78 kwh är den likvärdig med longrange.
Hade gärna sett att de hade någon under 400 000 kr gränsen.
Men polestar är inte billighetssegmentet om man säger så väntar på vad volvo kommer göra med xc40.
Sas det något om laddning (vilken standard de kommer använda?)
EDIT:
"Both AC and DC charging work with the Polestar 2, meaning that a charge is always within reach. Use AC when at home or at work, use DC when road-tripping or otherwise out and about when time is of the essence (up to 150 kW). Regulate the type of charge current, the duration, the maximum charge level, and much more via the Polestar Connect app. A 7-metre low voltage charging cord comes standard, with the option to buy a 4.5-metre high voltage cord for faster charging."
Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Polestar 2
Ja missförstå mig rätt, sjukt imponerad av bilen och kör Volvo i dagsläget som jag är grymt nöjd med i väntan på min M3 så ingen avskit att försöka sänka Polestar 2. Sen hatchback på det och eventuellt dragkrok (?) så finns det inte mycket att klaga på. Frågan är bara hur slutpriset blir i sverige med moms också. Återstår att se..Verdi skrev:-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Han kanske tog fel på EUR och USD? Räknar man USD blir det 546 tkr.
Ja, 622 tkr är lite mer, det är det. Men är det en hyfsat rymlig halvkombi så är det ju klart intressant ändå.
Re: Polestar 2
59.900 EUR är baserat på Tyska marknaden och dess skatter, skriver Dagens Industri. Model 3 LR AWD kostar 55.400 EUR i Tyskland som jämförelse.
Blir nog en fin bil den här, men känns som det är långt till maj 2020 och många frågetecken.
Blir nog en fin bil den här, men känns som det är långt till maj 2020 och många frågetecken.
Re: Polestar 2
Midnight och resten standard. Tror det räcker bra. Stora fälgar, brembo-bromsar och skit känns inte så relevant. Gillade inte den ljusbruna inredningen heller.
Re: Polestar 2
helix skrev:59.900 EUR är baserat på Tyska marknaden och dess skatter, skriver Dagens Industri. Model 3 LR AWD kostar 55.400 EUR i Tyskland som jämförelse.
Blir nog en fin bil den här, men känns som det är långt till maj 2020 och många frågetecken.
Hmm. Ja, det är väl värt en reservation iaf! Blir det en halvkombi så är den ju väldigt mycket mer attraktiv än en Model 3 som jag ser det. Kommer ju ev räcka som ersättare till vår Model S också. Spännande är det iaf. Blir den för dyr så får man väl hoppa av. Som jag gjorde med Model 3.
Re: Polestar 2
Jag fick personligt svar i chatten!!!!Zalman3 skrev:Snygg, 408hk
660Nm,
4wd
500km räckvidd WLTP
Smart helljus.
Autopilot.
Smarta backspeglar.
Smart Keyless system.
Ingen startknapp.
11 tums skärm.
Google Android.
Standard 4G OTA
Vegan läder standard
Öhlin dämpare
78kWh batteri
Beräknad leveransFörsta leveranser, maj 2020
Men får den drag???
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
Den inbyggda laddaren är på 11 kW och Polestar 2 stöder snabbladdning på upp till 150 kW.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Elbilist sedan 2014
Re: Polestar 2
Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Hoppet just nu står till Ionity.
Re: Polestar 2
Känns skönt att jag slapp käka upp en CCS-kontakt iaf.Zalman3 skrev:Den inbyggda laddaren är på 11 kW och Polestar 2 stöder snabbladdning på upp till 150 kW.
Re: Polestar 2
Hoppas att ditt svar betyder mer än Elons tweet, nu kommer vi referera till detta chattsvar framöver.joel80 skrev:
Jag fick personligt svar i chatten!!!!
Elbilist sedan 2014
Re: Polestar 2
Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Polestar 2
Med 50mil räckvidd är väl laddningen generellt ett litet problem?juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Polestar 2
Med tanke på att dom inte börjar bygga dem förrens om 12 månader hinner det kanske ikapp lite. I Allafall längst med de stora vägarna.juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
78kWh batteri.. Man får nog räkna med 350km i motorvägsfart på vintern.. Fortfarande helt okej, men långresor kräven nått stopp ibland.Henrik Torphammar skrev:Med 50mil räckvidd är väl laddningen generellt ett litet problem?juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Men jag tror det går rätt fort nu... Ionity är ju bara en aktör som sätter upp snabba laddstationer nu.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
50 mil (WLTP) är inte 50 mil på motorväg med lite moms på hastigheten. Skall man åka långt på motorväg måste det finnas ett välutbyggt snabbladdarnätverk.
Tesla Model S 100D (Midnight Silver + Autopilot + Bio Defence Mode)
Cyklar på Scott E-Silence 20
Cyklar på Scott E-Silence 20