apkungen skrev:Bror också på vad man menar med premium och kvalité. Toyota har ju de mest tillförlitliga bilarna. Det är kvalité men de känns inte så premium. Många klassiska bilar har en himla massa knappar och känns mest plottrigt. Tesla tycker jag känns väldigt premium med sin minimalistiska stil och andra tillverkare börjar ta efter denna stil nu. Var skulle tesla vara plastig?
Premium är väldigt subjektivt och pålitlighet/kvalité ska du isf köpa en Toyota.
Gällande tesla är en ny bil helt klart bäst ur både premium och pålitlighet. Även ljudnivån har sänktd markant i de nyare bilarna.
DU har helt rätt premium är subjektivt och betyder säkert helt olika för dig eller mig, det gäller också för kvalitet.
Idag förknippas gärna premiumbilar med dyra bilar, ju dyrare ju bättre
Se på volvo som hissade upp priset på xc90:an så den skulle kunna fightas ihop med mercedes, bmw och en del andra men
de betonade att de slogs inte med porsche?
Blev den då en premiumbil bara för det? För mig är den fortfarande en volvo en volvo som kostar lika mycket som en bra Porsche.
Ordet premium står i mina ögon för förväntad kvalite och framkant i design o teknik men som sagt, allt i betraktarens ögon.
Pålitlighet och kvalité kanske man skall skilja på, men om bilen innehåller både och så är det ju kanon
Då måste jag hålla med dig, att toyota ligger bra till där, saknar dock en del premium
Man kan säkert skriva spaltkilometer om dessa ord.
Var är Teslan plastig? En bra fråga, i nuläget så är det en känsla en känsla som jag haft många gånger i mina
amerikanska bilar.
Känslan är alltid svår att återge, men den känns inte solid när man kommer in och sätter sig i den och då menar jag inredning
inte säkerhet.
Sätt dig i en Tesla gå sen in i en xc90 eller en porsche så förstår du, helt olika intryck får man.
Tesla kan säkert nå längre om dom vill, de är ju fortfarande väldigt unga bilbyggare.
Vad skulle en bra bil vara för mig som innehåller allt, kvalité, design, pålitlighet o teknik
Jo det skulle bli en hybridbil, Teslas motor o batteriteknik på porsche underrede och ovanpå de
antingen panameras kaross eller Tesla S kaross om porsche fick bygga den