Är det en Masse med på eventet? Vad gör en sån utböling bland finbilarna?Zoidberg skrev:Även flera Model S på plats.

Moderator: Redaktion
Är det en Masse med på eventet? Vad gör en sån utböling bland finbilarna?Zoidberg skrev:Även flera Model S på plats.
Ägaren till Mazdaratin var tydligen spekulant till inte mindre än två Tesla (oklart vilka modeller).HelectriC skrev:Är det en Masse med på eventet? Vad gör en sån utböling bland finbilarna?Zoidberg skrev:Även flera Model S på plats.
Det måste kännas urtråkigt att sätta sig i den italienska dinosaurien när man kört Tesla en stund, hujedamigZoidberg skrev:Ägaren till Mazdaratin var tydligen spekulant till inte mindre än två Tesla (oklart vilka modeller).HelectriC skrev:Är det en Masse med på eventet? Vad gör en sån utböling bland finbilarna?Zoidberg skrev:Även flera Model S på plats.
Lycka till!drakbane skrev:Jag ville ju få in rejäla saker, som soffor eller gipsskivor.... Hmmm, högkant, där e väll en gipsskiva 2400mm, visste inte att X hade SÅ högt i tak![]()
Men får väl inse att jag får ge upp min fetish....att köra gipsskivor i bilen.
En 90 säng ska stoppas i MSen i helgen...
Kör du då sängen på högkant? Dvs 2m ....drakbane skrev:Jag ville ju få in rejäla saker, som soffor eller gipsskivor.... Hmmm, högkant, där e väll en gipsskiva 2400mm, visste inte att X hade SÅ högt i tak![]()
Men får väl inse att jag får ge upp min fetish....att köra gipsskivor i bilen.
En 90 säng ska stoppas i MSen i helgen...
Jo! Den är självstängande! Såg det med egna ögon!Pontus skrev:Samt att AP på amerikanska så behöver du inte hålla i ratten när du byter fil. Summon lär väl också skilja. Ej att förglömma självstängande laddlucka, vet ej om X har det på EU modellen.
Laddkontakten skiljer sig. En special Teslavariant i USA och en annan special Telsavariant i EU. Bägge kontakterna finns även på andra marknader. Den stora skillnaden är att USA-modellen är anpassad för 1fas och den Europeiska för 3fas. Kontakterna är inte kompatibla.sweslac skrev:Finns det något skillnad mellan EU och USA? Svagare strålkastare? Mindre tonade rutor?
Sent from my iPad using Tapatalk
Det är ju en intressant fråga då. Hur mycket skulle ni ge för den tyskreggade X i USA utförande? Själv skulle jag nog inte ge mer än typ 150-200 tkr. Så SuC är en väldigt viktig funktion.18650 skrev:Laddkontakten skiljer sig. En special Teslavariant i USA och en annan special Telsavariant i EU. Bägge kontakterna finns även på andra marknader. Den stora skillnaden är att USA-modellen är anpassad för 1fas och den Europeiska för 3fas. Kontakterna är inte kompatibla.sweslac skrev:Finns det något skillnad mellan EU och USA? Svagare strålkastare? Mindre tonade rutor?
Sent from my iPad using Tapatalk
Köper man en USA-Tesla i Sverige så blir det som någon påpekat innan likvärdig vilken annan elbil som helst bortsett från att den har mycket större batteri och kan ladda med mycket högre effekt ändå (chademo + 1fas)