Stänga av dubbla temperaturreglage

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 626
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av Arn »

Alltid när det sitter en passagerare fram i bilen så måste jag trycka både på förarsidan och passagerarsidans temperatur om jag vill justera vilket blir många klick.

Går det att skippa dessa klimatzoner så att det är en och samma temperatur i hela bilen och jag slipper justera temperaturen på passagerarsidan?
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av SALVETA »

Ja sync eller något sånt heter det, en knappt som kopplar ihop båda reglagen till ett. Ligger i närheten av temp kontrollen.
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 228
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av SkipperO »

När man ändrar temperaturen så kommer det upp en liten meny med bla ”DELA” som styr om du har separat temperatur-zon på passagerarsidan eller ej. Så det är enkelt att ändra. (Reservation för ja inte kommer ihåg exakt rätt hur man gör)
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 aug 2019 13:48
Ort: Bålsta
Referralkod: ts.la/sren49192

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av SIR N »

Arn skrev: 03 maj 2024 23:03
Alltid när det sitter en passagerare fram i bilen så måste jag trycka både på förarsidan och passagerarsidans temperatur om jag vill justera vilket blir många klick.

Går det att skippa dessa klimatzoner så att det är en och samma temperatur i hela bilen och jag slipper justera temperaturen på passagerarsidan?
Meningen är ju att passageraren trycker på sin sida och ställer temperatur efter behag. Och så får du trycka på din sida. Varför måste du trycka på passagerarsidan för?
Model 3 SR+ | Model 3 LR
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 704
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av Lophornis »

Dela heter det på svenska.
20240504_085856.jpg
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 626
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av Arn »

Tack för era tips. Anledningen att jag vill stänga av er att det är barn som sitter i framsätet som oftast inte har några särskilda synpunkter på temperaturen. Drar det för övrigt inte mer energi ur batteriet om man exempelvis har 20 grader på ena sidan och 23 grader på andra sidan?
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 704
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Stänga av dubbla temperaturreglage

Inlägg av Lophornis »

Arn skrev: 04 maj 2024 15:03
Tack för era tips. Anledningen att jag vill stänga av er att det är barn som sitter i framsätet som oftast inte har några särskilda synpunkter på temperaturen. Drar det för övrigt inte mer energi ur batteriet om man exempelvis har 20 grader på ena sidan och 23 grader på andra sidan?
Allt hänger nog på hur varmt det är ute om den behöver värma luften eller bara fläkta. Det jag har märkt att det blåser och väsnas extra i kupé när det är för stora skillnader mellan förare och passagerare.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Skriv svar