Laddboxinstallatören Newel i konkurs

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tillsynsmannen
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 feb 2022 15:57
Ort: Stockholm

Laddboxinstallatören Newel i konkurs

Inlägg av Tillsynsmannen »

Det verkar som att laddboxinstallatören Newel i Stockholm AB går i konkurs, enligt Allabolag.se pågår ett konkursförfarande. Vet inte om detta är någon anledning till oro eller om man kan anta att även andra aktörer är bräckliga rent ekonomiskt.

Vår samfällighetsförening anlitade dem för nåt år sedan, men valde att inte köpa deras ekonomi- och faktureringstjänster utan sköter all administration själv. Så, det var nog klokt kan man konstatera.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3661
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Laddboxinstallatören Newel i konkurs

Inlägg av jonasl »

Intressant. Nava Group som är ägarbolaget (med samma styrelse) verkar ha bättre ekonomi, undrar vad som ligger bakom. Tittar man på siffrorna för NewEls senaste bokslut ser det med mina lekmannaögon inte så illa ut, men jag är fel person att bedöma.

Har haft med dem att göra och har bara gott att säga, en seriös aktör på en marknad med många lycksökare.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1904
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Laddboxinstallatören Newel i konkurs

Inlägg av themax »

Hoppsan. Har haft med dem att göra sedan 2017 när de satte upp våra boxar och varit mycket nöjd. Nu får vi se vad det blir av detta - de har skött vår support, men vi har gjort all fakturering själva.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar