Senaste version 2024.14

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11633
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev: 20 dec 2023 16:40
G-Johansson skrev: 20 dec 2023 16:35
Torkar automatiken måste ha ändrats rejält. Jag åkte 5 mil motorväg i motljus med autopilot på. Kontrollerade flera ggr att den stod på auto. Inte ett enda drag med torkade. Idag samma sträcka då började det snöa efter halva o vips torkarn torkade precis när det behövdes.
Du menar att torkar-automatiken skulle börja fungera som den ska, samtidigt som tvånget att använda den tas bort?
Vilken ironi i så fall. :lol:
Lol! :D

Kört med nya torakarautomatiken i veckan, och håller med. Den är riktigt bra. Inte bäst på marknaden, men bästa som jag någonsin haft på en Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5342
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

martinot skrev: 21 dec 2023 16:48
Nicke Nyfiken skrev: 20 dec 2023 16:40
G-Johansson skrev: 20 dec 2023 16:35
Torkar automatiken måste ha ändrats rejält. Jag åkte 5 mil motorväg i motljus med autopilot på. Kontrollerade flera ggr att den stod på auto. Inte ett enda drag med torkade. Idag samma sträcka då började det snöa efter halva o vips torkarn torkade precis när det behövdes.
Du menar att torkar-automatiken skulle börja fungera som den ska, samtidigt som tvånget att använda den tas bort?
Vilken ironi i så fall. :lol:
Lol! :D

Kört med nya torakarautomatiken i veckan, och håller med. Den är riktigt bra. Inte bäst på marknaden, men bästa som jag någonsin haft på en Tesla.
Håller inte alls med utan tycker att torkarautomatiken är sämre nu efter uppdateringen. Var tidigare idag ute och körde i lätt regn och den var segare att gå igång än tidigare i autoläget, och väntar nu så länge mellan svepen att man måste dutta på knappen för man inte ser längre. Dessutom gör den hela tiden dubbelsvep när den väl går.

Det gick helt enkelt inte att använda den på autoläget längre. Den var för dålig.

En klar försämring på min bil.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
G-Johansson
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 31 jul 2023 20:40
Ort: Enköping

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av G-Johansson »

Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Tesla model Y performence 2023 blå. :mrgreen:
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3657
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av jonasl »

Torkarna fungerar så radikant annorlunda för alla att det måste vara ett stort antal parametrar som varierar mellan olika bilar.

Själv tycker jag det fungerar bra under vissa förutsättningar (ljust, inte för lite regn) men inte lika bra som på VAG-bilar som är 10 år gamla. Och ofta fungerar det riktigt dåligt, t.ex. i mörker. Men jag har lärt mig att leva med det. Har inte haft några problem med att torkarna går torrt när man kör med AP.

Men många tycker ju de fungerar bra även i mörker och för många fungerar det jättedåligt jämt. Tror inte någon hittar på utan det måste vara något annat som skiljer våra bilar åt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5342
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

jonasl skrev: 21 dec 2023 17:18
Torkarna fungerar så radikant annorlunda för alla att det måste vara ett stort antal parametrar som varierar mellan olika bilar.

Själv tycker jag det fungerar bra under vissa förutsättningar (ljust, inte för lite regn) men inte lika bra som på VAG-bilar som är 10 år gamla. Och ofta fungerar det riktigt dåligt, t.ex. i mörker. Men jag har lärt mig att leva med det. Har inte haft några problem med att torkarna går torrt när man kör med AP.

Men många tycker ju de fungerar bra även i mörker och för många fungerar det jättedåligt jämt. Tror inte någon hittar på utan det måste vara något annat som skiljer våra bilar åt.
I regn och dagsljus har torkarautomatiken funkat bra tidigare på min bil.

Problemen har varit när det INTE regnar.

Dels går torkarna på torr ruta om det är motsols eller man kör i solsken och det är skuggor över vägen.

Samt att torkarna inte går om det bara är stänk från framförvarande bilar.

Men nu eftet uppdateringen funkar inte torkarautomatiken tillräckligt bra längre i regn.
Hur det är i solsken eller i stänk från andra bilar vet jag inte ännu.


Vi har även en 11 år gammal VW där torkarautomatiken är mycket bättre än den någonsin varit på Teslan.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6389
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av spacecoin »

G-Johansson skrev: 21 dec 2023 17:15
Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en vecka gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av ONSatan »

spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54
G-Johansson skrev: 21 dec 2023 17:15
Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11633
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol:
Har inte en enda aktie i Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5342
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54

Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol:
Har inte tänkt på det tidigare men du har helt rätt.

Sålde av alla mina aktier i Tesla för ett tag sedan, och som hämnd fick jag igår en uppdatering som gjorde mina torkare betydligt sämre.
Jävla Elon. :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Airlift »

Rör nu för allt i världen ingenting, Tesla.
Torkarna är nu som torkare ska vara. Kan köra auto konstant och inget bråk om hastighet. Små saker som räcker för att bilen inte ska hamna på närmsta sälj-sida :lol:

Happy days!
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av jpetters »

ONSatan skrev:
spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54
G-Johansson skrev: 21 dec 2023 17:15
Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Intressant nog hade jag en M3 2019 lånebil här om veckan och på den fungerade autoläget i det närmaste perfekt under ganska varierande regnväder. Mycket bättre än på min X 2018 och S 2023.
Jag ändrade inget på TSLA innehavet däremellan.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3657
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av jonasl »

Om det nu är små skillnader i montering av kameran, vinkel mot glaset, brytning i olika vindrutor eller vad det nu kan vara så är det ju HELT omöjligt att få det att lira bra utan att ha en enkelt justerbar känslighet.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Dodde
Inlägg: 484
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Dodde »

När dyker uppdateringen upp? Några tips? Kan man göra något för att få det att funka?
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av agehall »

Om du ställt in avancerat som uppdateringspreferens så är det bara att vänta på att det blir din tur. Finns inget annat du kan göra för att påskynda det hela.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
Skaman
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 01 sep 2019 14:55

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Skaman »

Jag hade uppdateringen tillgänglig för nedladdning under veckan men nu när jag väl tänkte ladda ner så har den försvunnit.
Står att bilen är uppdaterad men står på 2023.38.9
Har avancerat på, startat om...
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av loftux »

Skaman skrev:
Jag hade uppdateringen tillgänglig för nedladdning under veckan men nu när jag väl tänkte ladda ner så har den försvunnit.
Står att bilen är uppdaterad men står på 2023.38.9
Har avancerat på, startat om...
Utrullningen pausades och de som inte hunnit installera fick den bortplockad.
Nytt verkar redan vara på gång.



För mig har GPS varit lite wonky med 2023.44.30.2 gissar jag för en ny uppdatering snart.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
iAkita
elbilist
Inlägg: 2534
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av iAkita »

jpetters skrev: 21 dec 2023 19:51
ONSatan skrev:
spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54
G-Johansson skrev: 21 dec 2023 17:15
Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Intressant nog hade jag en M3 2019 lånebil här om veckan och på den fungerade autoläget i det närmaste perfekt under ganska varierande regnväder. Mycket bättre än på min X 2018 och S 2023.
Jag ändrade inget på TSLA innehavet däremellan.
När införde Telsa akustikglas i vindrutan? Kan det vara det som gör att det är skillnad?

Edit: Missade att du hade med en X från 2018 i jämförelsen, så där föll den tesen (om inte den fick akustikglas tidigare).
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7627
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

iAkita skrev: 22 dec 2023 22:00
jpetters skrev: 21 dec 2023 19:51
ONSatan skrev:
spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54
G-Johansson skrev: 21 dec 2023 17:15
Ibland undrar jag om man kan prova byta bil med varandra. Bilarna verkar ju bete sig annorlunda. Jag är supernöjd med hur torkarna beter sig på min bil. Medan för vissa verkar det inte funka.
Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Intressant nog hade jag en M3 2019 lånebil här om veckan och på den fungerade autoläget i det närmaste perfekt under ganska varierande regnväder. Mycket bättre än på min X 2018 och S 2023.
Jag ändrade inget på TSLA innehavet däremellan.
När införde Telsa akustikglas i vindrutan? Kan det vara det som gör att det är skillnad?

Edit: Missade att du hade med en X från 2018 i jämförelsen, så där föll den tesen (om inte den fick akustikglas tidigare).
Laminerat glas i vindrutan har varit lagkrav sedan 1967.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2534
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av iAkita »

mikebike skrev: 22 dec 2023 22:04
iAkita skrev: 22 dec 2023 22:00
jpetters skrev: 21 dec 2023 19:51
ONSatan skrev:
spacecoin skrev: 21 dec 2023 17:54


Det verkar finnas en stark korrelation här: Ju fler aktier i Tesla ju bättre funkar torkarna på bilen? :lol: Jag brukar prova torkarna en gång per år och sedan köra jag manuellt i 51 veckor. Det är ingen stor grej för mig, men för en bil norr om miljonen så hade jag högre förväntingar. Det har gått fyra år nu utan en lösning i sikte. Dumsnålt är förnamnet.
Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Intressant nog hade jag en M3 2019 lånebil här om veckan och på den fungerade autoläget i det närmaste perfekt under ganska varierande regnväder. Mycket bättre än på min X 2018 och S 2023.
Jag ändrade inget på TSLA innehavet däremellan.
När införde Telsa akustikglas i vindrutan? Kan det vara det som gör att det är skillnad?

Edit: Missade att du hade med en X från 2018 i jämförelsen, så där föll den tesen (om inte den fick akustikglas tidigare).
Laminerat glas i vindrutan har varit lagkrav sedan 1967.
Det är skillnad på akustikglas och laminerat glas.

Jag googlade lite själv och tydligen bytte Tesla glas runt 2020-2021 (oklart exakt när från artikeln).
https://electrek.co/2021/09/16/tesla-un ... sla-glass/
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
cyli
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 sep 2023 10:54

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av cyli »

Min Highland levererades med 2023.44.1 och fick 2023.44.30.4 i förrgår. Idag kom det upp att 2023.44.30.6 är tillgänglig, någon annan som fått?

Fick också någon helt slumpad total nedstängning av allting kopplat till kameror när jag drog ut på motorvägen direkt efter uppdateringen. Först autosteer dog, sedan varning om att allting kopplat till kameror var temporarily disabled. 2 min senare var allt tillbaka, hm?

Min upplevelse av .4 var stor förbättring i torkarna, när jag hämtade ut den gick auto aldrig igång innan jag ville trycka manuellt och nu klarar den efter några korta turer cirka 70-90% från fullträff, så hittills användbart iallafall.

Kan väl tillägga att jag i väntan på denna kört en drös olika hyrbilar i jobbet (KIA Ceed/xCeed, Peugot C4, Skoda Kodiak, Skoda Kamiq, VW Golf, BMW 330e, BMW 530e, Mercedes CLA, Volvo V60, Volvo XC40, Volvo XC90 osv) att jämföra med alla dessa så sitter man ju ändå och pillar på känsligheten på torkarna. Det dessa har till sin sida är ju bättre knappar/rattar att göra det, då det går att göra utan att titta på ett annat sätt. Detta är ju dock bara som Teslabrukare i December, får se hur det är på sommaren om de går bananas då...
Model 3 Highland LR AWD White, 18"
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7627
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

iAkita skrev: 22 dec 2023 22:09
mikebike skrev: 22 dec 2023 22:04
iAkita skrev: 22 dec 2023 22:00
jpetters skrev: 21 dec 2023 19:51
ONSatan skrev:

Jag har en polare med en Model 3 från 2019 och som säger att torkarna fungerar bra.
Jag avskrev honom tidigare som "fanboy" :D MEN, han insisterar att de verkligen fungerar för honom. Kan nog vara skillnad på bilar (i min LR från 2021 är de helt random)
Intressant nog hade jag en M3 2019 lånebil här om veckan och på den fungerade autoläget i det närmaste perfekt under ganska varierande regnväder. Mycket bättre än på min X 2018 och S 2023.
Jag ändrade inget på TSLA innehavet däremellan.
När införde Telsa akustikglas i vindrutan? Kan det vara det som gör att det är skillnad?

Edit: Missade att du hade med en X från 2018 i jämförelsen, så där föll den tesen (om inte den fick akustikglas tidigare).
Laminerat glas i vindrutan har varit lagkrav sedan 1967.
Det är skillnad på akustikglas och laminerat glas.

Jag googlade lite själv och tydligen bytte Tesla glas runt 2020-2021 (oklart exakt när från artikeln).
https://electrek.co/2021/09/16/tesla-un ... sla-glass/
Det är väl sidorutorna?
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1592
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av renes »

cyli skrev: 22 dec 2023 22:10
Min Highland levererades med 2023.44.1 och fick 2023.44.30.4 i förrgår. Idag kom det upp att 2023.44.30.6 är tillgänglig, någon annan som fått?
Fick 2023.44.30.6 igår på MS, 2023.44.30.5.1 på M3 alldeles nyss.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av bjelkeman »

cyli skrev: 22 dec 2023 22:10
Min Highland levererades med 2023.44.1 och fick 2023.44.30.4 i förrgår. Idag kom det upp att 2023.44.30.6 är tillgänglig, någon annan som fått?

Fick också någon helt slumpad total nedstängning av allting kopplat till kameror när jag drog ut på motorvägen direkt efter uppdateringen. Först autosteer dog, sedan varning om att allting kopplat till kameror var temporarily disabled. 2 min senare var allt tillbaka, hm?

Min upplevelse av .4 var stor förbättring i torkarna, när jag hämtade ut den gick auto aldrig igång innan jag ville trycka manuellt och nu klarar den efter några korta turer cirka 70-90% från fullträff, så hittills användbart iallafall.

Kan väl tillägga att jag i väntan på denna kört en drös olika hyrbilar i jobbet (KIA Ceed/xCeed, Peugot C4, Skoda Kodiak, Skoda Kamiq, VW Golf, BMW 330e, BMW 530e, Mercedes CLA, Volvo V60, Volvo XC40, Volvo XC90 osv) att jämföra med alla dessa så sitter man ju ändå och pillar på känsligheten på torkarna. Det dessa har till sin sida är ju bättre knappar/rattar att göra det, då det går att göra utan att titta på ett annat sätt. Detta är ju dock bara som Teslabrukare i December, får se hur det är på sommaren om de går bananas då...
Med möjligheten att ställa in torkarnas frekvens på vänstra hjulet på ratten så tycker jag att manuell kontroll av torkare är ok nu. Tog lång tid innan vi fick det dock.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Harry Haffa
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 nov 2023 23:22

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Harry Haffa »

Någon som fått till ”fartkamervarnimgen?
Körde med navigering igår och fick då inte upp något..
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6389
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av spacecoin »

Harry Haffa skrev: 30 dec 2023 09:55
Någon som fått till ”fartkamervarnimgen?
Körde med navigering igår och fick då inte upp något..
Hade du den i release notes? Verkar inte skeppas till legacy s/x

Sedan krävs premium connectivity och navigation påslagen samt en setting under nav.
Skriv svar