Alltså vad jag vet så är det 1år/3000mil. Så är det på vår som är uttagen mars -18 och så har det alltid varit. Å andra sidan så går servicen sällan över 2000 kronor. 3 timmars arbetskostnad, inga delar eller annat som kostar behövs.
E Golf
Moderator: Redaktion
Re: E Golf
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: E Golf
Har för mig att serviceintervallet av VW ursprungligen angavs till:
”Första gången efter 2 år DÄREFTER årligen, max 3000mil, vad som kommer först”
Därav att det uppstått en del förvirring hur det funkar.
Eftersom alla nu är äldre än 2 år så borde det innebära 1 år, eller 3000 mil, vad som kommer först.
”Första gången efter 2 år DÄREFTER årligen, max 3000mil, vad som kommer först”
Därav att det uppstått en del förvirring hur det funkar.
Eftersom alla nu är äldre än 2 år så borde det innebära 1 år, eller 3000 mil, vad som kommer först.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: E Golf
Leo har helt rätt. 1a service efter 2 år. Sedan varje år.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
-
- Inlägg: 5581
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: E Golf
Uppdatering:SwedishAdvocate skrev: ↑01 maj 2023 13:28...] Till mig sa VW att det var "stenskott". Så för mig blir det att laga på en annan bilverkstad eftersom jag inte anser att jag kan göra ett tillräckligt bra jobb själv. Att laga båda sidorna kommer gå på ca 3000-4000 kr. Och jag kommer bli av med bilen ca 3 dagar. Så det kunde ju ha varit värre...
Det gick på 4000 kr och tog ca 2 arbetsdagar och 3,5 timmar.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: E Golf
Någon som kört snålare/längre på en laddning?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: E Golf
9,2 kWh/100km fick jag precis. Men då körde jag bara en mil. Det är nu e-Golfen briljerar. Runt 20 grader har den sin sweet-spot. Bättre än såhär blir det inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: E Golf
Vad är rimlig räckvidd sommar/vintertid i säg 80km/h respektive 100km/h med det stora batteriet?
-
- Inlägg: 5581
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: E Golf
Tills dess att ngn annan medlem postar några siffror...
Björn Nyland har testat med stora batteriet i 90 km/h sommar/vinter (och i 120 km/h).
Du hittar hans resultat här:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =735351678
Sen är det väl kanske bara att ta något slags schablonvärde för batteridegradering på det ifall du inte vet mer exakt hur mycket e-Golfens batteri degraderar...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19595
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: E Golf
Sommar 80km/t 250km, 100km/t 200km
Vinter 80km/t 190km, 100km/t 160km
Gissar jag på.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: E Golf
Sant, men jag tycker att det blir så extremt tydligt i e-Golfen. Några grader mer eller mindre gör enorm skillnad just runt 20 grader. När det blir kallare är det inte alls lika känsligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19595
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: E Golf
Ungefär som första generationen Leaf då, den drog jäkligt mycket på klimatanläggningen såmati skrev: ↑11 maj 2023 18:12
minsta lilla under typ 20 grader drog upp förbrukningen rejält, inte lika illa om det varmare för
den hade iaf AC (som drog rätt så lite iaf).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: E Golf
Senaste versionen av leaf har däremot en klipp oduglig klimatanläggning. Kvittar om det är varmt i bilen är det kallare ute än inställt så är det värme på så man får ställa ner till 16 eller stänga av. Kommer inte bli ledsen när vi blir av denna skitbil.Bjelke skrev: ↑11 maj 2023 21:02Ungefär som första generationen Leaf då, den drog jäkligt mycket på klimatanläggningen såmati skrev: ↑11 maj 2023 18:12
minsta lilla under typ 20 grader drog upp förbrukningen rejält, inte lika illa om det varmare för
den hade iaf AC (som drog rätt så lite iaf).
27,8 kWp solceller
Re: E Golf
Som Ioniq 5 då. Jag hade helt glömt av det under den kalla årstiden, men nu när det är varmt igen blir man våldsamt påmint om detta. Det är manuellt pillande eller helt avstängd AC som gäller. Annars blir man kokt för att bilen tydligen går på yttertemperaturen.
ACn i e-Golfen däremot är det absolut inget fel på. Den är både stark och lätt att ställa in. Det enda dumma är att den defaultar till 22 grader så fort man har parkerat en längre stund.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19595
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: E Golf
Å fan, vi hade en något nyare (2016 kanske) som vinst i tidningen elbilen och den var ganska braDafro skrev: ↑12 maj 2023 16:11Senaste versionen av leaf har däremot en klipp oduglig klimatanläggning. Kvittar om det är varmt i bilen är det kallare ute än inställt så är det värme på så man får ställa ner till 16 eller stänga av. Kommer inte bli ledsen när vi blir av denna skitbil.Bjelke skrev: ↑11 maj 2023 21:02Ungefär som första generationen Leaf då, den drog jäkligt mycket på klimatanläggningen så
minsta lilla under typ 20 grader drog upp förbrukningen rejält, inte lika illa om det varmare för
den hade iaf AC (som drog rätt så lite iaf).
faktiskt när det kom till klimatanläggningen, vi fick ha den en månad , men såklart fortfarande
obegripligt ful
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19