Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Credde »

https://www.di.se/bil/polestar-tar-stor ... orhandeln/

"Efter att ha lagt en order på 100.000 Model 3 från Tesla beställer biluthyrningsbolaget Hertz nu 65.000 bilar från Polestar. Det är fler än dubbelt så många bilar jämfört med hela fjolårets produktion."
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Credde »

Tydligen är det över 5 år.

https://www.ft.com/content/4e2dcd1c-6a8 ... f9d3db9528

Man måste säga att Hertz tar tag i taktpinnen!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11636
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av martinot »

Credde skrev:
https://www.di.se/bil/polestar-tar-stor ... orhandeln/

"Efter att ha lagt en order på 100.000 Model 3 från Tesla beställer biluthyrningsbolaget Hertz nu 65.000 bilar från Polestar. Det är fler än dubbelt så många bilar jämfört med hela fjolårets produktion."
Snyggt jobbat av Hertz 8 (och VCC)! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1148
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av bjornnilsson »

Att köpa in elbilar måste ju vara en dröm för ett uthyrningsföretag utifrån ett service-perspektiv. Skulle vara intressant att se business-caset på vad de sparar på att serva bromsarna då och då i jämförelse med att serva en fossilare.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av dd88 »

I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4920
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av chaffis75 »

Tror mest de handlar om att de efterfrågas och att de vill skaffa sig en miljö profil.. Denna tråden är ju ett bra exempel på att de ger reklam..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

dd88 skrev:
I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Nej du.. inga 1000mil. Hade bilar som gick 7000mil!
Normalt har man en bil/minibuss i 12mån-36mån men vissa tex BMW så hade jag dem på 6mån o då fick de gå Max 2000mil.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av dd88 »

metchristian skrev:
dd88 skrev:
I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Nej du.. inga 1000mil. Hade bilar som gick 7000mil!
Normalt har man en bil/minibuss i 12mån-36mån men vissa tex BMW så hade jag dem på 6mån o då fick de gå Max 2000mil.
Hyrde du bilar eller hyrde du ut?

När vi hyrde bil till bolaget förr så var det allra förmånligaste avtalet alltid 1000 mil / 1 år.

Finns ju givetvis bilar som rullar längre, men kör du 7000 mil med en bil så hamnar du utanför upphandlingsavtalen som de stora uthyrarna har med biltillverkarna.

Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Fredrik j
Inlägg: 10886
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Fredrik j »

dd88 skrev:
Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.
Du skriver tillverkare men du menar väl egentligen återförsäljare?
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av dd88 »

Fredrik j skrev:
dd88 skrev:
Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.
Du skriver tillverkare men du menar väl egentligen återförsäljare?
Återförsäljarna får stöd centralt för att få ut hyrbilar, vet faktiskt inte vem som tog initiativet men det ligger väl i bådas intresse.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av LarsL »

Hertz skapar mega köer på elbilar… tyvärr. Hoppas att det stämmeratt de har kort ägande och att de kommer ut som begagnade till vanligt folk.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av MWall »

LarsL skrev:
Hertz skapar mega köer på elbilar… tyvärr. Hoppas att det stämmeratt de har kort ägande och att de kommer ut som begagnade till vanligt folk.
Är inte så stora volymer egentligen. Tillverkarna behöver rampa upp kapaciteten ordentligt.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

dd88 skrev:
metchristian skrev:
dd88 skrev:
I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Nej du.. inga 1000mil. Hade bilar som gick 7000mil!
Normalt har man en bil/minibuss i 12mån-36mån men vissa tex BMW så hade jag dem på 6mån o då fick de gå Max 2000mil.
Hyrde du bilar eller hyrde du ut?

När vi hyrde bil till bolaget förr så var det allra förmånligaste avtalet alltid 1000 mil / 1 år.

Finns ju givetvis bilar som rullar längre, men kör du 7000 mil med en bil så hamnar du utanför upphandlingsavtalen som de stora uthyrarna har med biltillverkarna.

Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.

Har jobbat inom biluthyrning i 17år. Jobbat för Budget (innan det blev inom Avis) Sixt, Mabi, Enterprise/National/Alamo. Det normala e 300mil i månaden. Sen finns det undantag för de mer exklusiva bilarna. Har jobbat som Fleetmanager. Sen finns det olika Lagerstöd/kickbacks så och ja BMW tog hyrbilarna till premium selection o därav 6mån Max 2000mil. 6x300= 1800mil.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av dd88 »

Hur långt gick bilarna i regel innan ni lämnade tillbaka dom och hur många gånger fick dom servas innan dess?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av MWall »

metchristian skrev:
dd88 skrev:
metchristian skrev:
dd88 skrev:
I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Nej du.. inga 1000mil. Hade bilar som gick 7000mil!
Normalt har man en bil/minibuss i 12mån-36mån men vissa tex BMW så hade jag dem på 6mån o då fick de gå Max 2000mil.
Hyrde du bilar eller hyrde du ut?

När vi hyrde bil till bolaget förr så var det allra förmånligaste avtalet alltid 1000 mil / 1 år.

Finns ju givetvis bilar som rullar längre, men kör du 7000 mil med en bil så hamnar du utanför upphandlingsavtalen som de stora uthyrarna har med biltillverkarna.

Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.

Har jobbat inom biluthyrning i 17år. Jobbat för Budget (innan det blev inom Avis) Sixt, Mabi, Enterprise/National/Alamo. Det normala e 300mil i månaden. Sen finns det undantag för de mer exklusiva bilarna. Har jobbat som Fleetmanager. Sen finns det olika Lagerstöd/kickbacks så och ja BMW tog hyrbilarna till premium selection o därav 6mån Max 2000mil. 6x300= 1800mil.

I Uppsala?

Rent-A-Wreck söker franchisetagare har jag sett. Men det känns som det är slitigt. Jag saknar helt kunskap och intresse så är inget för mig. Är nog nåt som en verkstad ska ha som bisyssla.

Kanske redan finns men om det inte gör det så borde väl en renodlad elbilsuthyrare kunna ligga rätt i tiden? Men jag gissar att det inte är så enkelt? Man ska väl ha avtal med stora företag för att få in lite volymer... Att bara lita på "allmänheten" lär väl inte funka så bra?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

dd88 skrev:
Hur långt gick bilarna i regel innan ni lämnade tillbaka dom och hur många gånger fick dom servas innan dess?
Glömde ju Europcar. Dem har jag oxå jobbat för.

Helt olika beroende på vilken typ av station men tex när jag va på Enterprise/Arlanda så hade vi bilarna i 18mån dvs de fick gå 54000km o då blev det minst 3servicar..

Men tex när jag drev Sixt så hade vi BMW o Mercedes o de gick bara på 6 resp 9mån så de behövde aldrig servas.. på Europcar så fick man ha ”egna bilar i Max 12-36mån) även om burf sa typ Max 12-24mån dem bilarna fick ju givetvis längre men de va utanför europcar men de andra som europcar ägde de gick 12mån o ungefär 1-2 servicar blev det.. så det skiljer sig enormt på vilken typ av hyrbilsstation/märke tex flygplatsen/storstad/mindre stad..
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

MWall skrev:
metchristian skrev:
dd88 skrev:
metchristian skrev:
dd88 skrev:
I Sverige rullar de flesta hyrbilarna cirka 1000 mil innan de går tillbaka till återförsäljaren så servicebehovet är begränsat.
Nej du.. inga 1000mil. Hade bilar som gick 7000mil!
Normalt har man en bil/minibuss i 12mån-36mån men vissa tex BMW så hade jag dem på 6mån o då fick de gå Max 2000mil.
Hyrde du bilar eller hyrde du ut?

När vi hyrde bil till bolaget förr så var det allra förmånligaste avtalet alltid 1000 mil / 1 år.

Finns ju givetvis bilar som rullar längre, men kör du 7000 mil med en bil så hamnar du utanför upphandlingsavtalen som de stora uthyrarna har med biltillverkarna.

Många tillverkare har satt i system att låta bilarna gå via en hyrbilsfirma för att sen sälja dom i ”nyskick”.

Har jobbat inom biluthyrning i 17år. Jobbat för Budget (innan det blev inom Avis) Sixt, Mabi, Enterprise/National/Alamo. Det normala e 300mil i månaden. Sen finns det undantag för de mer exklusiva bilarna. Har jobbat som Fleetmanager. Sen finns det olika Lagerstöd/kickbacks så och ja BMW tog hyrbilarna till premium selection o därav 6mån Max 2000mil. 6x300= 1800mil.

I Uppsala?

Rent-A-Wreck söker franchisetagare har jag sett. Men det känns som det är slitigt. Jag saknar helt kunskap och intresse så är inget för mig. Är nog nåt som en verkstad ska ha som bisyssla.

Kanske redan finns men om det inte gör det så borde väl en renodlad elbilsuthyrare kunna ligga rätt i tiden? Men jag gissar att det inte är så enkelt? Man ska väl ha avtal med stora företag för att få in lite volymer... Att bara lita på "allmänheten" lär väl inte funka så bra?
Drev sixt i Uppsala 2007-2011. Det e väldigt små marginaler o man bör va med i någon av de stora märken för å ha en möjlig chans på upphandlingar. Men tex erbjuda ersättningsbilar vid verkstad ja men problemen e försäkringsbolagen har sina avtal med de större i de e redan väldigt låga.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8626
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Pontus »

Hur fungerar de med förkringsbolagen och marginaler. Då vi skulle få en EQC som lånebil sa man på Sixt att försäkringsbolaget betalade tyå 295 kr för ett dygn samtidigt kostade det 10x mer enligt den vanliga prislistan. Så frågan är väl om marginalerna är så små om man tar ut mer 10x vad kostnaden är i vanliga fall?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

Pontus skrev:
Hur fungerar de med förkringsbolagen och marginaler. Då vi skulle få en EQC som lånebil sa man på Sixt att försäkringsbolaget betalade tyå 295 kr för ett dygn samtidigt kostade det 10x mer enligt den vanliga prislistan. Så frågan är väl om marginalerna är så små om man tar ut mer 10x vad kostnaden är i vanliga fall?
Du som kund betalar viss dygn/km kost alt 1/3km kost beroende om vållandefrågan..

Så i det fallet hänger det på hur lång kunden kör.
Kan bli väldigt lönsamt o vissa fall väldigt dåligt betalt för vissa kör inte så långt men tex en företagssäljare kanske kör 100 mil på en veckan medans en privat person bara kör 5mil på en vecka..
vinstmarginalerna e ca 1-5% (slutade med biluthyrning 2017) men har koll på det då känner folk inom branschen men det har blivit lite svårare att få lagerstöd etc då det e mindre tillgång. Hedin bil äger ju mabi o Hertz ägs av Volvo o europcar o volkswagen så de kan bolla med bilarna lite hur de själva vill.
Maxerl
Inlägg: 89
Blev medlem: 23 okt 2016 20:35

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Maxerl »

Känns ju som om hyrbilskedjorna ligger ganska långt efter när det gäller elbilar samt vilka krav konsumenter ställer på kundupplevelsen för bilbokning. Hemsidorna/apparna är så mycket sämre än bilpoolföretagen (M (Sunfleet), Move about, Green Mobility, Kinto share är de jag använder i Göteborg), kanske pga att hyrbilföretagens verksamheter inte är tillräckligt centralstyrda. Borde kunna gå att styra upp så att man slipper köa på biluthyrningskontor på flygplatser och slipper ha människor inblandade (skippa hämta/lämna nyckel på flygplats mm, allt fixas med appen osv).
Fredrik j
Inlägg: 10886
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Fredrik j »

Maxerl skrev:
Känns ju som om hyrbilskedjorna ligger ganska långt efter när det gäller elbilar samt vilka krav konsumenter ställer på kundupplevelsen för bilbokning. Hemsidorna/apparna är så mycket sämre än bilpoolföretagen (M (Sunfleet), Move about, Green Mobility, Kinto share är de jag använder i Göteborg), kanske pga att hyrbilföretagens verksamheter inte är tillräckligt centralstyrda. Borde kunna gå att styra upp så att man slipper köa på biluthyrningskontor på flygplatser och slipper ha människor inblandade (skippa hämta/lämna nyckel på flygplats mm, allt fixas med appen osv).
Hyrfirmorna är ju helt fokuserade på transport a till b för ett bestämt antal personer med bagage. Det är ju generellt sjukt svårt att hyra en specifik bilmodell.
För ett par år sedan försökte jag hyra en bil för att dra biltransport med. Ingen hade dragvikt som kriterier. Bara storlek.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av metchristian »

Maxerl skrev:
Känns ju som om hyrbilskedjorna ligger ganska långt efter när det gäller elbilar samt vilka krav konsumenter ställer på kundupplevelsen för bilbokning. Hemsidorna/apparna är så mycket sämre än bilpoolföretagen (M (Sunfleet), Move about, Green Mobility, Kinto share är de jag använder i Göteborg), kanske pga att hyrbilföretagens verksamheter inte är tillräckligt centralstyrda. Borde kunna gå att styra upp så att man slipper köa på biluthyrningskontor på flygplatser och slipper ha människor inblandade (skippa hämta/lämna nyckel på flygplats mm, allt fixas med appen osv).

De är centralstyrda till viss del. Men gällande bilar så e det så hög efterfrågan så det finns helt enkelt inte.

Slippa köa system finns, det har Sixt i Tyskland… Hertz har haft i Sverige vet ej om de har längre så.

Gällande krav på kundupplevelse.. det finns lagar som kontroll av körkort, pass o kortkrav som gör det knepigt. För några år sen så fick man efter debitera på kreditkortet vilket man INTE får idag.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11636
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av martinot »

metchristian skrev:
Maxerl skrev:
Känns ju som om hyrbilskedjorna ligger ganska långt efter när det gäller elbilar samt vilka krav konsumenter ställer på kundupplevelsen för bilbokning. Hemsidorna/apparna är så mycket sämre än bilpoolföretagen (M (Sunfleet), Move about, Green Mobility, Kinto share är de jag använder i Göteborg), kanske pga att hyrbilföretagens verksamheter inte är tillräckligt centralstyrda. Borde kunna gå att styra upp så att man slipper köa på biluthyrningskontor på flygplatser och slipper ha människor inblandade (skippa hämta/lämna nyckel på flygplats mm, allt fixas med appen osv).

De är centralstyrda till viss del. Men gällande bilar så e det så hög efterfrågan så det finns helt enkelt inte.

Slippa köa system finns, det har Sixt i Tyskland… Hertz har haft i Sverige vet ej om de har längre så.

Gällande krav på kundupplevelse.. det finns lagar som kontroll av körkort, pass o kortkrav som gör det knepigt. För några år sen så fick man efter debitera på kreditkortet vilket man INTE får idag.
Nu har jag inte flugit utomlands sedan Covid19, men senast ett par år innan Covid så hyrde vi bil på LAX, och då slapp vi som Hertz Goldmedlem alla former av kö. Var bara att hitta sin bil på parkeringen enligt en elektronisk tavla och sedan köra ut från området. Grindvakten checkade legitimation när man passerade bommen, men mycket smidigt och skönt att slippa alla former av köer. Lämnande nästan lika smidigt tillbaka bilen 3-4 veckor senare på SFO. Gillar det upplägget, och hoppas att det finns kvar hos nykonstruerade Hertz.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10377
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av Legato »

martinot skrev:
metchristian skrev:
Maxerl skrev:
Känns ju som om hyrbilskedjorna ligger ganska långt efter när det gäller elbilar samt vilka krav konsumenter ställer på kundupplevelsen för bilbokning. Hemsidorna/apparna är så mycket sämre än bilpoolföretagen (M (Sunfleet), Move about, Green Mobility, Kinto share är de jag använder i Göteborg), kanske pga att hyrbilföretagens verksamheter inte är tillräckligt centralstyrda. Borde kunna gå att styra upp så att man slipper köa på biluthyrningskontor på flygplatser och slipper ha människor inblandade (skippa hämta/lämna nyckel på flygplats mm, allt fixas med appen osv).

De är centralstyrda till viss del. Men gällande bilar så e det så hög efterfrågan så det finns helt enkelt inte.

Slippa köa system finns, det har Sixt i Tyskland… Hertz har haft i Sverige vet ej om de har längre så.

Gällande krav på kundupplevelse.. det finns lagar som kontroll av körkort, pass o kortkrav som gör det knepigt. För några år sen så fick man efter debitera på kreditkortet vilket man INTE får idag.
Nu har jag inte flugit utomlands sedan Covid19, men senast ett par år innan Covid så hyrde vi bil på LAX, och då slapp vi som Hertz Goldmedlem alla former av kö. Var bara att hitta sin bil på parkeringen enligt en elektronisk tavla och sedan köra ut från området. Grindvakten checkade legitimation när man passerade bommen, men mycket smidigt och skönt att slippa alla former av köer. Lämnande nästan lika smidigt tillbaka bilen 3-4 veckor senare på SFO. Gillar det upplägget, och hoppas att det finns kvar hos nykonstruerade Hertz.
Det känns allmänt som det funkar sjukt mycket bättre i USA/på stora hyrbilscenter. Hyrde på National på MIA för några veckor sedan. Gick otroligt smidigt på alla sätt. Var nästan lika bra i Vegas för några år sedan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hertz beställer 65000 bilar från Polestar

Inlägg av MWall »

Det har ju blivit sämre. Förr så kunde man få en bil utkörd till t ex en verkstad utan att skriva på dokument osv. Det går inte längre. Nu måste man först till hyrbilsfirmans kontor för att fixa pappersarbetet som tar orimligt lång tid.

Vet inte varför? Det nya "trygga" Sverige? Det som gjort att man tydligen måste betala före man tankar också. Men nu var det ett tag sen jag tankade iofs. :lol:
Skriv svar