Raven - standard range/long range
Moderator: Redaktion
- Andreasson
- Teslaägare
Raven - standard range/long range
Nu har jag kört min S85D i 36000 mil. Börjar bli dags att uppgradera. Vet någon hur man ser skillnad på en Model S Raven Standard range och en Long range? För visst var det så att det fanns två versioner i början??
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Re: Raven - standard range/long range
Problemet är nog att det enbart syns inne i mcu på fordonsinformation samt i registrationsinformationen på transportstyrelsen.
Utanpå står det Dual motor på båda.
Model Y LR.
Model S70D
Får nog kolla transportstyrelsen, men det måste finnas försvinnande få standard range på svenska vägar...Andreasson skrev:Nu har jag kört min S85D i 36000 mil. Börjar bli dags att uppgradera. Vet någon hur man ser skillnad på en Model S Raven Standard range och en Long range? För visst var det så att det fanns två versioner i början??
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Gustafsson
- Teslaägare
De senaste hette väl long range plus tom.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Har ägt en standard range. Äger long range. Tillv. 2019/06 resp 2020/02. Ingen exteriör skillnad vad jag kunde se.
Stolarna fram var subjektivt bättre på sr men det tror jag beror på tillv. datum.
Stolarna fram var subjektivt bättre på sr men det tror jag beror på tillv. datum.
- Andreasson
- Teslaägare
Vet du hur man ser det i MCU´n?frippe skrev:Problemet är nog att det enbart syns inne i mcu på fordonsinformation samt i registrationsinformationen på transportstyrelsen.
I registreringsinformationen... Är det hästkrafterna som visar skillnaden eller..??
Model S 85D (2015)
Ingen expert men batteritypen avslöjar och under "programvara" står det Long range eller Standard range.
Jag har en standard range. Ingen skillnad mig veterligen heller.
Lite kortare range såklart
Lite kortare range såklart