FAAC Homelink

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

FAAC Homelink

Inlägg av sven-labil »

Jag lyckas inte få min grindstyrning från FAAC att samarbeta med Homelink. Har provat både att programmera bilen med fjärrkontrollen (Standard Mode, nytt batteri, provade även med fjärren i frunken) och att programmera mottagaren med bilen (D-Mode och UR-Mode, tryckte definitivt inom tidsgränsen).
Finns det något mer som är värt att testa?
Deras kundservice trodde att Homelink krävde fixed code och inte rolling code som mitt system använder eftersom bara sådana var med i Homelinks lista över kompatibla enheter, men tex. Crawford har RC-kontroller som är kompatibla med Model S 2018 enligt samma websida.
Har inte provat att kontakta SC, det är kanske inte hopplöst längre?
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: FAAC Homelink

Inlägg av johan_w »

sven-labil skrev:
Jag lyckas inte få min grindstyrning från FAAC att samarbeta med Homelink. Har provat både att programmera bilen med fjärrkontrollen (Standard Mode, nytt batteri, provade även med fjärren i frunken) och att programmera mottagaren med bilen (D-Mode och UR-Mode, tryckte definitivt inom tidsgränsen).
Finns det något mer som är värt att testa?
Deras kundservice trodde att Homelink krävde fixed code och inte rolling code som mitt system använder eftersom bara sådana var med i Homelinks lista över kompatibla enheter, men tex. Crawford har RC-kontroller som är kompatibla med Model S 2018 enligt samma websida.
Har inte provat att kontakta SC, det är kanske inte hopplöst längre?
Innan du trixar för mycket så satte jag en modul på mina Hörmann-grindar för att Homelink skulle funka. Problemet är att signalen bakåt är rätt kass så jag kunde öppna smidigt men fick stänga med fjärr... Nu kör jag bara med fjärr i solskydd, 3ggr längre räckvidd!
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: FAAC Homelink

Inlägg av sven-labil »

Jaha, så synd, det är ju en viktig parameter :( Stänga är dessutom enklare än att få grindarna att öppnas i god tid innan jag backat dit. (Det är lätt inom fjärrkontrollens räckvidd.)
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Skriv svar