Högre värde använda?kenjon skrev:Du kan ju bara ha en i taget. Och de går att tvätta...
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Aktien TSLA
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Ja burna av shortare där man kan se spåret av den exakta tidpunkten där tesla slog sig in på listan av de mest lönsamma företagen.

Jag kanske är onormalt trögtänkt, men jag fattade ju inte alls det där med att de började sälja shorts i butiken...
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Tesla short shorts kan vara årets roligaste grejJerker skrev:![]()
![]()
![]()
Jag kanske är onormalt trögtänkt, men jag fattade ju inte alls det där med att de började sälja shorts i butiken...

Blankar själv Tesla nu men har inte bränt mig så borde kanske köpa ett par till frugan

Tycker inte aktien var nedtryckt 2019. Det var långt mycket mer att bevisa då än nu. Nu har man tex visat att man kan generera vinst över tid, även om den är extremt liten i relation till det smått absurda marknadsvärdet. Man har även visat att man klarar att hålla och överträffa timelines gällande både produktion av bilar och fabriker, något man verkligen inte rosat marknaden med förut.Jordad skrev:Ja uppgången är extrem men aktien Tesla har handlats sidledes runt $250 sedan 2014 samtidigt som företaget Tesla har växt med 10x i produktion och omsättning. När en aktie är så nedtryckt som Tesla var under 2019 så exploderar det till slut. Det är ofrånkomligt. Frågan nu är bara inom vilka nivåer aktien kommer handlas inom framöver.Legato skrev:Riktigt länge? Tesla har varit nere på $211 bara senaste 12 månaderna. Smått skrämmande att läsa om alla som varit med på den här tulpanlöks-resan och verkar tro att det är hyfsat normaltpejvic skrev:225... nice, då har du haft dem riktigt länge. Vägrar sälja alla dock. jag har en ingång strax över 300.Toja skrev:Jag sålde mina för 1326.
Lite för tidigt visade det sig.
Men bra avans, köpte för 225.
Hoppas på en dip, så man kan handla igen
Kommer Tesla funka så finns rätt stor potential. Jag jämför lite vad som hänt med Apple 2010-2020 och dess börsvärde.
Men det bygger på att allt funkar.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jerker skrev:![]()
![]()
![]()
https://electrek.co/2020/07/05/tesla-short-shorts/
https://www.bytbil.com/nyheter/teslas-s ... slut-29135
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Nej det fanns väl några enstaka aktier som var mer blankade men i värde var väl Tesla den mest blankade aktien i världen 2019. Detta i kombination med att blankare fick stå oemotsagda i de största finanskanalerna och man kallade blankarna för investerare i Tesla när de var inbjudna för att sprida sina tvivel. När Tesla dessutom gjorde ett dåligt q1 2019 där man hade stora problem med att få ut internationella M3 till kunder och därmed gjorde stor förlust så blev aktien väldigt nedtryckt.Legato skrev:Tycker inte aktien var nedtryckt 2019. Det var långt mycket mer att bevisa då än nu. Nu har man tex visat att man kan generera vinst över tid, även om den är extremt liten i relation till det smått absurda marknadsvärdet. Man har även visat att man klarar att hålla och överträffa timelines gällande både produktion av bilar och fabriker, något man verkligen inte rosat marknaden med förut.
Om man inte tyckte att aktien vad nedtryckt när den stod i $179 då har man nerver av stål. Jag blev iaf varse att mina nerver definitivt inte var av stål. Det var en sjukt jobbig period. Nu är det rätt mycket trevligare

Tesla Model 3 Sales in China Rose 35% in June
http://www.thestreet.com/.amp/investing ... 35-in-june
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Inte kul att blanka Tesla aktien.
https://thenextweb.com/hardfork/2020/07 ... lost-1200/
S3’s analysis found Tesla short sellers are down $15.9 billion dollars so far in 2020, during which time $TSLA has risen by more than 180%. Even worse, Dusaniwski estimates that Tesla short sellers have lost a kidney-bruising $30.45 billion since 2010.
Sålde 20% av innehavet på ca $1335. I antal aktier lika många som jag köpte för ca $375 i Corona-dippen. Fin aktie att swingtrada i, men undviker att köpa/sälja större del av innehavet än så här eftersom man lätt missar nästa uppgångsfas.
Imponerad av er som har mod att shorta en aktie som långsiktigt har så mycket kvar att ge. Ligger man back som long är det ju bara att vänta ut dippen. Ligger man back som short kostar ju varje dag dyr ränta och långsiktigt bör förlusten bli 100%.
Imponerad av er som har mod att shorta en aktie som långsiktigt har så mycket kvar att ge. Ligger man back som long är det ju bara att vänta ut dippen. Ligger man back som short kostar ju varje dag dyr ränta och långsiktigt bör förlusten bli 100%.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Du kanske menade rätt, men jag tolkar det som fel Alfred. Förlusten på en kort position kan ju bli hur stor som helst, till skillnad från en aktie där du bara blir av med investerat kapital. Short vid 100kr och aktien rusar till 10k så får du välja att ticka på med ränta på din lånade aktie eller täcka din position för 9900kr. Smärtsamt... köper man däremot bear-cert utan hävstång så är du lite mer safe.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Känns inte som vi kommer se under 400 igen.
Kanske 600 är möjligt, men det håller sig nog runt 1000 ett bra tag nu.
Kanske 600 är möjligt, men det håller sig nog runt 1000 ett bra tag nu.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Teslas försäljning går bra i Asien.
Munro säger att det krävs ny hårdvara för att få V2G funktion.
Säger man på batteridagen att alla Tesla bilar får V2G från 1 oktober som kan tjäna upp till 35.000 dollar per bil(säger man på Now You Know), så får det konsekvenser för aktiekursen.
172.000 dollar kostar en Powerpack på 200kWh.
En Cybertruck för 70.000 dollar har kanske ett 200kWh batteri och kan göra samma sak som ett Powerpack.
V2G Already in Teslas? | In Depth
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Fel länk...
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Självklart, var på väg att skriva något liknande, men avstod för att fatta mig kortare. De flesta här shortar ju genom att köpa de cert du nämner och får därmed en cap på 100%. Även de med hävstång brukar ha cap och behöver därför mindre nedgång innan de automatiskt avslutas.Remuz skrev:Du kanske menade rätt, men jag tolkar det som fel Alfred. Förlusten på en kort position kan ju bli hur stor som helst, till skillnad från en aktie där du bara blir av med investerat kapital. Short vid 100kr och aktien rusar till 10k så får du välja att ticka på med ränta på din lånade aktie eller täcka din position för 9900kr. Smärtsamt... köper man däremot bear-cert utan hävstång så är du lite mer safe.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Sorry, ville bara förtydliga så ingen knasboll gör en brakförlustAlfred skrev:Självklart, var på väg att skriva något liknande, men avstod för att fatta mig kortare. De flesta här shortar ju genom att köpa de cert du nämner och får därmed en cap på 100%. Även de med hävstång brukar ha cap och behöver därför mindre nedgång innan de automatiskt avslutas.Remuz skrev:Du kanske menade rätt, men jag tolkar det som fel Alfred. Förlusten på en kort position kan ju bli hur stor som helst, till skillnad från en aktie där du bara blir av med investerat kapital. Short vid 100kr och aktien rusar till 10k så får du välja att ticka på med ränta på din lånade aktie eller täcka din position för 9900kr. Smärtsamt... köper man däremot bear-cert utan hävstång så är du lite mer safe.

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
https://www.bloomberg.com/news/articles ... st-a-stock
Rekord, Tesla är blankade för 20 miljarder dollar. Senaste månaden har 2-3 miljarder köpts för att täcka blankningar. Men det är mycket kvar.
Oundvikligen måste aktien antingen kraftigt ner snabbt, annars kommer blankare vara tvungna att själva gå i konkurs eller köpa aktier motvilligt:)
Rekord, Tesla är blankade för 20 miljarder dollar. Senaste månaden har 2-3 miljarder köpts för att täcka blankningar. Men det är mycket kvar.
Oundvikligen måste aktien antingen kraftigt ner snabbt, annars kommer blankare vara tvungna att själva gå i konkurs eller köpa aktier motvilligt:)
Jesus. Tänk om blankarna måste dumpa andra aktier för att ha råd att betala skulderna. Det skulle väl märkas på börsen.
1464 dollar nytt ATH!
Den slår nog igenom 1500 dollar!!!
Sannolikt har blankarna just nu rätt ont i kroppen.....
Köpte in lite på 1413 när jag såg artikeln....
Köpte in lite på 1413 när jag såg artikeln....
Uppe på 1496 dollar!!!
Zalman3 skrev:Uppe på 1496 dollar!!!
Ja, vad ska man säga? Grattis till er som trodde på aktien. Jag förstår inte riktigt vad som händer och därför håller jag mig borta.