Corona

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Corona

Inlägg av Mickep »

Finns ingen anledning för länder att få upp dödstal snarare tvärt om. I kina misstänker man att de underrapporterat då antalet beställda urnor motsvarar 10 ggr så mycket som dödstalen pekar på. Höga dödstal är något negativt för styret.
Om man tror att regeringar stänger ned samhället för skojs skull eller som vissa säger skapa en diktatorisk liberal globalistisk superstat bör man få en foliehattsvarning på sig.
Låga dödstal = regeringen kan säga att de har kontroll, vilket de är mycket villiga och snabba på att göra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5976
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Corona

Inlägg av Remuz »

Kan någon hitta artikeln som SVT eller om det var TV4 refererade till när de sa att Attendo testar personal på äldreboenden i Stockholm och att av de testade var 15% immuna då de haft den, 15% hade pågående infektion utan några symptom och 70% hade fortfarande inte fått något... min inte vilken tidning dom sa att det stod i och jag har googlat som en tok.
P85D svart/svart med gratis SuC
joyhan
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 okt 2014 18:49

Re: Corona

Inlägg av joyhan »

Lovande behandlingar mot Corona
Mikael Nordfors berättar att det kommit flera nya lovande behandlingar mot Corona och att Kina verkar vara väldigt bra på att behandla corona.
Han visade på hur dödligheten minskat drastist i Kina. Exempelvis den 29 mars dog endast tre personer i corona. Väldigt låg siffra om man betänker att
det handlar om ett land med en miljard invånare.
Han nämner att man har upptäckt att Hydroxiklorokinin tillsammans med ett antibiotikum är väldigt effektivt.
Han nämner även att man använder sig av injektioner av c-vitamin och även syrgas tillsammans med vätgas.
Här är länken till hans föredrag. "Dags att sluta vara rädda för coronaspöket"

Jag har sett tidigare att man på vissa amerikanska sjukhus med framgång använt sig av c-vitamin som infusion som behandling.

För många år sedan när svininfluensan gick (jag vägrade förstås ta någon idiotisk spruta mot den så kallade pandemin.
så var det en man som låg döende i Nya Zeeland på grund av svininfluensan. Läkarna tänkte koppla bort all livräddande
apparatur. De anhöriga lyckades att innan dess få en behandlng som läkarna motsatte sig. Patienten fick intravenös c-vitamin
och återkom till livet mot alla odds. Det räknas inte som bevis i vetenskaplig mening med intressant ändå.
I Italien just nu prövar man att ge c-vitamin till coronasjuka. Vi får se vad det ger för resultat.

Jag tycker att man här på teslaclubsweden är ovanligt snälla och har få personangrepp. Ibland har folk blivit arga över saker jag lagt in här men något personangrepp har jag inte märkt mycket av. Däremot tycker jag att en del här är lite av inskränkta. Vad en person tror på ska inte få mig att inte lyssna på fakta och argument som den personen har att säga. Själv är jag helt övertygad om att någon person som kallas Kristus aldrig någonsin har funnits. Han har inte gått omkring och botat sjuka och har inte heller gått på vattnet. Det hindrar mig inte att tycka att personer som tror på sådana sagor och skrönor kan vara kloka och intelligenta människor som är värda att lyssna på.

Personligen tror jag stenhårt på att om man stöttar sitt immunförsvar har man bättre chanser att klara av allt virus som dyker upp varje säsong. Själv tar jag extra c-vitamin plus ca 5000 IE D-vitamin varje dag.
Har inte haft mer en två förkylningar de senaste tio åren så förhoppningsvis slipper jag bli däckad i detta virus som tillhör en grupp virus från Kina som kallas sars-virus och som vi haft i Europa sedan 2002 och som förändras hela tiden. Lycka till den som ska ordna med vaccin till något som hela tiden förändrar sig. Något vaccin tror jag inte på och tvivlar på att jag någonsin tänker ta.

Ett exempel på nackdelar med vaccin är att om man har tagit vaccin mot influensa så är man sämre rustad om man drabbas av coronaviruset.
mastodontfilmsmats
Inlägg: 231
Blev medlem: 07 feb 2020 13:00

Re: Corona

Inlägg av mastodontfilmsmats »

Jag träffar i mitt yrke gissningsvis 50-200 olika personer varje dag; face to face, så att säga. Ett tiotal är under en längre stund, dessutom.
Oavsett om jag käkar kosttillskott regelbundet under en längre period så åker jag dit på sjukdomar klart mer än "normalt" - säg att jag är krasslig 5-6 gånger per år; feber, kraftig huvudvärk, snuva, etc, samt åker på ungefär lika många migränanfall. Dock åker jag aldrig dit på maginfluensa. ALDRIG. <- midjemåttet behöver det, men...

Något som är intressant är att jag heller aldrig har varit sjuk på sommarsemestern under 20-25 års arbetsliv (och under skolloven innan dess).
Jag är därför övertygad om att mycket större delen av mitt immunförsvars välmående är extremt beroende av antingen värme eller sömn. Eller både och. Men framförallt sömn. Eller så är jag allergisk mot människor.. :lol:

Finns många anektodiska bevis på vad som fungerar; träffade i mitt förra yrke en tant som inte hade varit sjuk sedan hon flyttade hemifrån för 55 år sedan, och hon var helt övertygad om att det var för att hon åt en sockerbit med fem droppar vademecum på, varje morgon.
Vem vet ;)

(Enligt ovan så kan ni även räkna ut att jag räknar med att åka dit på covid-19 förr eller senare)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4197
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Corona

Inlägg av nek0 »

mastodontfilmsmats skrev:
Jag träffar i mitt yrke gissningsvis 50-200 olika personer varje dag; face to face, så att säga. Ett tiotal är under en längre stund, dessutom.
Oavsett om jag käkar kosttillskott regelbundet under en längre period så åker jag dit på sjukdomar klart mer än "normalt" - säg att jag är krasslig 5-6 gånger per år; feber, kraftig huvudvärk, snuva, etc, samt åker på ungefär lika många migränanfall. Dock åker jag aldrig dit på maginfluensa. ALDRIG. <- midjemåttet behöver det, men...

Något som är intressant är att jag heller aldrig har varit sjuk på sommarsemestern under 20-25 års arbetsliv (och under skolloven innan dess).
Jag är därför övertygad om att mycket större delen av mitt immunförsvars välmående är extremt beroende av antingen värme eller sömn. Eller både och. Men framförallt sömn. Eller så är jag allergisk mot människor.. :lol:

Finns många anektodiska bevis på vad som fungerar; träffade i mitt förra yrke en tant som inte hade varit sjuk sedan hon flyttade hemifrån för 55 år sedan, och hon var helt övertygad om att det var för att hon åt en sockerbit med fem droppar vademecum på, varje morgon.
Vem vet ;)

(Enligt ovan så kan ni även räkna ut att jag räknar med att åka dit på covid-19 förr eller senare)
Du har nog jobb allergi precis som jag :lol:
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Corona

Inlägg av TeslaX Anders »

joyhan skrev:
Lovande behandlingar mot Corona
Mikael Nordfors berättar att det kommit flera nya lovande behandlingar mot Corona och att Kina verkar vara väldigt bra på att behandla corona.
Han visade på hur dödligheten minskat drastist i Kina. Exempelvis den 29 mars dog endast tre personer i corona. Väldigt låg siffra om man betänker att
det handlar om ett land med en miljard invånare.
Han nämner att man har upptäckt att Hydroxiklorokinin tillsammans med ett antibiotikum är väldigt effektivt.
Han nämner även att man använder sig av injektioner av c-vitamin och även syrgas tillsammans med vätgas.
Här är länken till hans föredrag. "Dags att sluta vara rädda för coronaspöket"

Jag har sett tidigare att man på vissa amerikanska sjukhus med framgång använt sig av c-vitamin som infusion som behandling.

För många år sedan när svininfluensan gick (jag vägrade förstås ta någon idiotisk spruta mot den så kallade pandemin.
så var det en man som låg döende i Nya Zeeland på grund av svininfluensan. Läkarna tänkte koppla bort all livräddande
apparatur. De anhöriga lyckades att innan dess få en behandlng som läkarna motsatte sig. Patienten fick intravenös c-vitamin
och återkom till livet mot alla odds. Det räknas inte som bevis i vetenskaplig mening med intressant ändå.
I Italien just nu prövar man att ge c-vitamin till coronasjuka. Vi får se vad det ger för resultat.

Jag tycker att man här på teslaclubsweden är ovanligt snälla och har få personangrepp. Ibland har folk blivit arga över saker jag lagt in här men något personangrepp har jag inte märkt mycket av. Däremot tycker jag att en del här är lite av inskränkta. Vad en person tror på ska inte få mig att inte lyssna på fakta och argument som den personen har att säga. Själv är jag helt övertygad om att någon person som kallas Kristus aldrig någonsin har funnits. Han har inte gått omkring och botat sjuka och har inte heller gått på vattnet. Det hindrar mig inte att tycka att personer som tror på sådana sagor och skrönor kan vara kloka och intelligenta människor som är värda att lyssna på.

Personligen tror jag stenhårt på att om man stöttar sitt immunförsvar har man bättre chanser att klara av allt virus som dyker upp varje säsong. Själv tar jag extra c-vitamin plus ca 5000 IE D-vitamin varje dag.
Har inte haft mer en två förkylningar de senaste tio åren så förhoppningsvis slipper jag bli däckad i detta virus som tillhör en grupp virus från Kina som kallas sars-virus och som vi haft i Europa sedan 2002 och som förändras hela tiden. Lycka till den som ska ordna med vaccin till något som hela tiden förändrar sig. Något vaccin tror jag inte på och tvivlar på att jag någonsin tänker ta.

Ett exempel på nackdelar med vaccin är att om man har tagit vaccin mot influensa så är man sämre rustad om man drabbas av coronaviruset.
Många tokiga inspel i dina inlägg. Jag skulle säga "fake news".
Malariamedicinen har enligt experter haft tveksam effekt om ens ngn, däremot allvarliga biverkningar. De flesta sjukhus använder inte detta längre.
Antibiotika har ingen effekt på virusinfektioner. Däremot kan det ha effekt på de patienter som fått en sekundär bakteriell lunginflammation.
Det verkar dock vara så att de som blir riktigt dåliga mestadels blir det av lunginflammationen som orsakats av coronaviruset och där finns ingen direkt antiviral behandling. Endast understödjande med syre , intensivvård mm.
Jag tycker att du skall lita på riktiga experter inom medicin området och inta svamla om olika teorier som florerar just nu.
Tänk om det vore så enkelt att lite C-vitamin fixar detta. Du måste skämta!
Detta är ett Teslaforum och inte ett "Fake News" forum.
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Corona

Inlägg av rollo »

joyhan skrev:
Lovande behandlingar mot Corona
Mikael Nordfors berättar att det kommit flera nya lovande behandlingar mot Corona och att Kina verkar vara väldigt bra på att behandla corona.

https://norrahalland.se/lakare-anklagas-for-vanvard/
P85D 2015-4 fyrsitsig
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Corona

Inlägg av snepo »

Ta bort den här tråden. Har ingenting med Tesla att göra.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Corona

Inlägg av Svenssons »

snepo skrev:
Ta bort den här tråden. Har ingenting med Tesla att göra.
Då är det många trådar och hela kategorier som ska plockas bort...

Finns inget behov att plocka bort något.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Corona

Inlägg av snepo »

Svenssons skrev:
snepo skrev:
Ta bort den här tråden. Har ingenting med Tesla att göra.
Då är det många trådar och hela kategorier som ska plockas bort...

Finns inget behov att plocka bort något.
Corona finns ju att läsa överallt. Varför på ett bilforum. Finns inte på nåt av alla de andra bilforum jag är medlem i. Tycker att tråden ska tas bort
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Corona

Inlägg av Svenssons »

snepo skrev:
Svenssons skrev:
snepo skrev:
Ta bort den här tråden. Har ingenting med Tesla att göra.
Då är det många trådar och hela kategorier som ska plockas bort...

Finns inget behov att plocka bort något.
Corona finns ju att läsa överallt. Varför på ett bilforum. Finns inte på nåt av alla de andra bilforum jag är medlem i. Tycker att tråden ska tas bort
Det får du tycka men jag tycker den ska vara kvar. Jag är inte aktiv på något annat forum och de flesta andra forum brukar mer handla om att kasta skit på varandra. Vill man inte läsa denna tråd kan man ju enkelt hoppa över den. Det var ett bra tag sedan jag slutade läsa samtliga inlägg i samtliga trådar på detta forum...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
snepo
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 feb 2020 19:25

Re: Corona

Inlägg av snepo »

Vet inte vilka forum du menar,som kastar skit på varandra. Inte på de bilforum jag är med i. Corona finns ju att läsa i alla tidningar och Facebook mm. Detta är enda bilforumet som det skrivs om corona i,av de jag är med i.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Corona

Inlägg av Svenssons »

snepo skrev:
Vet inte vilka forum du menar,som kastar skit på varandra. Inte på de bilforum jag är med i. Corona finns ju att läsa i alla tidningar och Facebook mm. Detta är enda bilforumet som det skrivs om corona i,av de jag är med i.
Facebook är en plats där det ofta kastas skit på andra... Tidningars kommentarsfält är en annan... Jag säger inte att andra bilforum ska starta Coronatrådar, jag är som sagt var inte aktiv i några andra forum.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4197
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Corona

Inlägg av nek0 »

snepo skrev:
Ta bort den här tråden. Har ingenting med Tesla att göra.
Totalt antal trådar 19025 . Om du inte gillar den här tråden läs de andra 19024. Vad är problemet?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9347
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Corona

Inlägg av bylund »

Hade tråden hetat ”Elon Musk presenterar nya Teslamodeller” hade jag förstått upprördheten att den mest handlar om corona. Nu tycker jag att det är tämligen tydligt vad det är att vänta om man klickar på den. Ändå kommer det klagomål på trådens existens lite då och då, vilket gör mig förundrad.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1603
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Corona

Inlägg av frippan »

bylund skrev:
Hade tråden hetat ”Elon Musk presenterar nya Teslamodeller” hade jag förstått upprördheten att den mest handlar om corona. Nu tycker jag att det är tämligen tydligt vad det är att vänta om man klickar på den. Ändå kommer det klagomål på trådens existens lite då och då, vilket gör mig förundrad.
Man kanske trodde den handlade om öl?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
HenrikC
Inlägg: 665
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: Corona

Inlägg av HenrikC »

TeslaX Anders skrev:

Antibiotika har ingen effekt på virusinfektioner. Däremot kan det ha effekt på de patienter som fått en sekundär bakteriell lunginflammation.
Det verkar dock vara så att de som blir riktigt dåliga mestadels blir det av lunginflammationen som orsakats av coronaviruset och där finns ingen direkt antiviral behandling. Endast understödjande med syre , intensivvård mm.
Jag tycker att du skall lita på riktiga experter inom medicin området och inta svamla om olika teorier som florerar just nu.
Har du några belägg för detta? Antibiotika är avsett för bakterier, men kan ha sekundära effekter på immunsystemet. Vad jag förstår så har man inte förstått exakt varför vissa antibiotika verkar hjälpa Covid 19 - patienter. Det kan vara sekundär bakteriell infektion eller så dämpar antibiotikan kroppens immunförsvar och förbättrar därigenom överlevnadschanserna. Eller så är det en statistisk slump. Vi får nog vänta på långtidsstudier för att förstå den här sjukdomen och vilka behandlingar som har bäst effekt.
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Corona

Inlägg av TeslaX Anders »

HenrikC skrev:
TeslaX Anders skrev:

Antibiotika har ingen effekt på virusinfektioner. Däremot kan det ha effekt på de patienter som fått en sekundär bakteriell lunginflammation.
Det verkar dock vara så att de som blir riktigt dåliga mestadels blir det av lunginflammationen som orsakats av coronaviruset och där finns ingen direkt antiviral behandling. Endast understödjande med syre , intensivvård mm.
Jag tycker att du skall lita på riktiga experter inom medicin området och inta svamla om olika teorier som florerar just nu.
Har du några belägg för detta? Antibiotika är avsett för bakterier, men kan ha sekundära effekter på immunsystemet. Vad jag förstår så har man inte förstått exakt varför vissa antibiotika verkar hjälpa Covid 19 - patienter. Det kan vara sekundär bakteriell infektion eller så dämpar antibiotikan kroppens immunförsvar och förbättrar därigenom överlevnadschanserna. Eller så är det en statistisk slump. Vi får nog vänta på långtidsstudier för att förstå den här sjukdomen och vilka behandlingar som har bäst effekt.
Finns enstaka antibiotika som kan ha andra effekter än att döda/hämma bakterier. Det är dock riskabelt att ge antibiotika när det inte finns en definierad allvarlig bakterieinfektion då de flesta antibiotika även dödar "snälla" bakterier i kroppen och stör ekologin i kroppen. Stor risk att farliga ,resistenta bakterier då får tillfälle att växa till och ge en allvarlig bakteriell infektion. Överanvändning av antibiotika är minst lika "farligt" som många infektioner. ca 30000-50000 människor avlider varje år inom EU pga infektioner med resistenta bakterier exvis lunginflammationer.
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
joyhan
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 okt 2014 18:49

Re: Corona

Inlägg av joyhan »

Goda nyheter och Glad Påsk
Goda nyheter. Sverige och de nordiska länderna ligger på en låg dödlighet ej över det normala.
Tyvärr för Frankrike, Spanien och Italien så ligger man fortfarande på en mycket hög nivå.
Norra Irland ligger också väldigt lågt.
Glad Påsk alla Teslaintresserade

https://www.euromomo.eu/
joyhan
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 okt 2014 18:49

Re: Corona

Inlägg av joyhan »

Goda nyheter 2.
Det är bara sju länder som rapporterar högre än 20 nya döda. De flesta av världens länder rapporterar ingen nya dödsfall
Så ser det i alla fall ut den 11 april 2020

https://www.worldometers.info/coronavirus/
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Corona

Inlägg av vigge50 »

joyhan skrev:
Goda nyheter 2.
Det är bara sju länder som rapporterar högre än 20 nya döda. De flesta av världens länder rapporterar ingen nya dödsfall
Så ser det i alla fall ut den 11 april 2020

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Så du drog slutsatsen för idag redan klockan 16:40?
Nu när jag kollar så är den siffran elva länder och då har fortfarande varken Italien, Frankrike eller Tyskland som samtliga rapporterar hundratals döda varje dag rapporterat dagens siffror.
Jag har ett tips, gör samma sammanställning imorgon nio på morgonen så kan du skriva att allt är över...

Oj, jag glömde visst, Kanada, Turkiet, Ecuador, Irland har också rapporterat över 20 döda varje dag de senaste dagarna men inte rapporterat in siffror för idag.

Nu förstår jag kanske, du tror att alla länder rapporterar in siffror där kontinuerligt? Nej, vem som helst kan lägga invsiffror där när ett land går ut med statistiken. Men om landet inte går ut med någon statistik förrän på kvällen så kommer det inte komma in någon data där för landet förrän på kvällen.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Corona

Inlägg av mati »

mastodontfilmsmats skrev:
Finns många anektodiska bevis på vad som fungerar; träffade i mitt förra yrke en tant som inte hade varit sjuk sedan hon flyttade hemifrån för 55 år sedan, och hon var helt övertygad om att det var för att hon åt en sockerbit med fem droppar vademecum på, varje morgon.
Vem vet ;)

(Enligt ovan så kan ni även räkna ut att jag räknar med att åka dit på covid-19 förr eller senare)
Jag är också en sådan person som aldrig är sjuk. Jag är aldrig förkyld, har aldrig haft nånting som krävde läkarvård eller mediciner. Jag gör inget speciellt så, men jag inbillar mig att mina dagliga cykelturer med hundarna i skogen och en balanserad kost åtminstone inte försämrar min hälsa.
Men för tvä år sedan blev jag plötsligt urdålig. Det gick så snabbt och till den grad att min sambo trodde (och jag själv också) att jag skulle checka ut. Jag hamnade i en ambulans och kördes med blåljus till akuten där de trodde att jag hade fått en stroke. Men det konstaterades så småningom att jag på nåt sätt "bara" hade fått vinterkräksjukan. I kombination med att jag tydligen hade druckit alldeles för lite höll kroppen på att släcka ned. Mitt blodtryck var typ 60/30 eller nåt. Efter några infusioner bootade systemet upp igen och jag piggnade till lika snabbt. Jävla otäckt hur snabbt det kan gå alltså.
Alla på sjukhuset frågade mig hur många barn jag hade som hade smittat mig. Jag har inga barn, jag jobbar hemma, träffar aldrig folk. Ingen aning var skiten kom ifrån. Men nån har väl lyckats med konststycket att smitta mig med nånting som min kropp inte klarade av i det ögonblicket. Det var lite grann en tankeställare.
Jag är fortfarande aldrig sjuk. Sambon har haft flera influensor, medan jag inte ens har blivit snuvig. Jag är inte minsta orolig att jag skulle bli allvarligt sjuk i covid-19 heller. Men allt kan ju tydligen hända och säker kan man aldrig vara.
(PS, det är ett bra tipps att komma ihåg att dricka mycket. Jag gör det nu. Det hade kunnat sluta illa för min del. )
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
joyhan
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 okt 2014 18:49

Re: Corona

Inlägg av joyhan »

Inläggav vigge50 » 11 apr 2020 17:05

joyhan skrev:
Goda nyheter 2.
Det är bara sju länder som rapporterar högre än 20 nya döda. De flesta av världens länder rapporterar ingen nya dödsfall
Så ser det i alla fall ut den 11 april 2020

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så du drog slutsatsen för idag redan klockan 16:40?
Nu när jag kollar så är den siffran elva länder och då har fortfarande varken Italien, Frankrike eller Tyskland som samtliga rapporterar hundratals döda varje dag rapporterat dagens siffror.
Jag har ett tips, gör samma sammanställning imorgon nio på morgonen så kan du skriva att allt är över...

Oj, jag glömde visst, Kanada, Turkiet, Ecuador, Irland har också rapporterat över 20 döda varje dag de senaste dagarna men inte rapporterat in siffror för idag.

Nu förstår jag kanske, du tror att alla länder rapporterar in siffror där kontinuerligt? Nej, vem som helst kan lägga invsiffror där när ett land går ut med statistiken. Men om landet inte går ut med någon statistik förrän på kvällen så kommer det inte komma in någon data där för landet förrän på kvällen.
vigge50

Inlägg: 6048
Blev medlem: 11 apr 2014 11:23
Ort: Göteborg
Om det var siffror från igår eller från idag lär inte göra någon större skillnad. Folk verkar vilja vara maximalt rädda för ett virus som inte är värre än många andra virus som vitt haft de senaste åren. Sedan är testerna dåliga på att speciificera exakt vad du har i kroppen. Enligt Wolfarg så är det rapporterat till WHO att testerna reagerar för alla sars-virus som kommer från Kina och som vi haft sedan 2002.
Hur som helst om vissa siffror släpar efter.
Visst är det positivt att de flesta länder inte har några nya dödssiffror alls. Och att många länder i Afrika knappt har några virusdrabbade alls. Exempelvis Burundi, tre bekräftade fall, Kenya, 189 fall, sju dödsfall, Tanzania, 32 fall, 3 dödsfall.

Glad Påsk
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4197
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Corona

Inlägg av nek0 »

joyhan skrev:
Inläggav vigge50 » 11 apr 2020 17:05

joyhan skrev:
Goda nyheter 2.
Det är bara sju länder som rapporterar högre än 20 nya döda. De flesta av världens länder rapporterar ingen nya dödsfall
Så ser det i alla fall ut den 11 april 2020

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så du drog slutsatsen för idag redan klockan 16:40?
Nu när jag kollar så är den siffran elva länder och då har fortfarande varken Italien, Frankrike eller Tyskland som samtliga rapporterar hundratals döda varje dag rapporterat dagens siffror.
Jag har ett tips, gör samma sammanställning imorgon nio på morgonen så kan du skriva att allt är över...

Oj, jag glömde visst, Kanada, Turkiet, Ecuador, Irland har också rapporterat över 20 döda varje dag de senaste dagarna men inte rapporterat in siffror för idag.

Nu förstår jag kanske, du tror att alla länder rapporterar in siffror där kontinuerligt? Nej, vem som helst kan lägga invsiffror där när ett land går ut med statistiken. Men om landet inte går ut med någon statistik förrän på kvällen så kommer det inte komma in någon data där för landet förrän på kvällen.
vigge50

Inlägg: 6048
Blev medlem: 11 apr 2014 11:23
Ort: Göteborg
Om det var siffror från igår eller från idag lär inte göra någon större skillnad. Folk verkar vilja vara maximalt rädda för ett virus som inte är värre än många andra virus som vitt haft de senaste åren. Sedan är testerna dåliga på att speciificera exakt vad du har i kroppen. Enligt Wolfarg så är det rapporterat till WHO att testerna reagerar för alla sars-virus som kommer från Kina och som vi haft sedan 2002.
Hur som helst om vissa siffror släpar efter.
Visst är det positivt att de flesta länder inte har några nya dödssiffror alls. Och att många länder i Afrika knappt har några virusdrabbade alls. Exempelvis Burundi, tre bekräftade fall, Kenya, 189 fall, sju dödsfall, Tanzania, 32 fall, 3 dödsfall.

Glad Påsk
Är du en av dom som förnekar att corona viruset är farligt?
Har du tänkt på att du kanske kan smitta någon i din familj som du älskar (mamma,pappa...) så att dom inte klarar sig?
Hur skulle du kunna leva med det?
Glad Påsk och tänk lite bredare.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Corona

Inlägg av iAkita »

joyhan skrev:
Inläggav vigge50 » 11 apr 2020 17:05

joyhan skrev:
Goda nyheter 2.
Det är bara sju länder som rapporterar högre än 20 nya döda. De flesta av världens länder rapporterar ingen nya dödsfall
Så ser det i alla fall ut den 11 april 2020

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så du drog slutsatsen för idag redan klockan 16:40?
Nu när jag kollar så är den siffran elva länder och då har fortfarande varken Italien, Frankrike eller Tyskland som samtliga rapporterar hundratals döda varje dag rapporterat dagens siffror.
Jag har ett tips, gör samma sammanställning imorgon nio på morgonen så kan du skriva att allt är över...

Oj, jag glömde visst, Kanada, Turkiet, Ecuador, Irland har också rapporterat över 20 döda varje dag de senaste dagarna men inte rapporterat in siffror för idag.

Nu förstår jag kanske, du tror att alla länder rapporterar in siffror där kontinuerligt? Nej, vem som helst kan lägga invsiffror där när ett land går ut med statistiken. Men om landet inte går ut med någon statistik förrän på kvällen så kommer det inte komma in någon data där för landet förrän på kvällen.
vigge50

Inlägg: 6048
Blev medlem: 11 apr 2014 11:23
Ort: Göteborg
Om det var siffror från igår eller från idag lär inte göra någon större skillnad. Folk verkar vilja vara maximalt rädda för ett virus som inte är värre än många andra virus som vitt haft de senaste åren. Sedan är testerna dåliga på att speciificera exakt vad du har i kroppen. Enligt Wolfarg så är det rapporterat till WHO att testerna reagerar för alla sars-virus som kommer från Kina och som vi haft sedan 2002.
Hur som helst om vissa siffror släpar efter.
Visst är det positivt att de flesta länder inte har några nya dödssiffror alls. Och att många länder i Afrika knappt har några virusdrabbade alls. Exempelvis Burundi, tre bekräftade fall, Kenya, 189 fall, sju dödsfall, Tanzania, 32 fall, 3 dödsfall.

Glad Påsk
Vad är det du vill ha sagt med alla dina inlägg? I Sverige har i skrivande stund totalt 774 personer intensivvårdats för Covid-19. Av dessa var hälften under 61 år. Den enda anledningen att en del av dessa 774 personer överlevt är att de fått en slang nerkörd i luftstrupen, kopplad till en maskin som andas åt dem. Lägg till det ett par tusen personer eller mer som krävt syrgas för att klara av att syresätta sig. I denna stund vårdas nästan 500 personer på intensivvårdsavdelningar på grund av Covid-19. Det är nästan lika många som det totala antalet IVA-platser som fanns att tillgå innan utbrottet. Om alla resonerat som du och bagatelliserat sjukdomen så hade vi inte bara haft många många fler döda på grund av att vårdkapaciteten inte byggts ut, utan även för att smittspridningen gått betydligt snabbare och ännu fler varit sjuka samtidigt.

Vi är drygt en månad in i utbrottet och befinner redan oss i en situation där snart även unga människors liv hänger på att man prioriterar bort bästa möjliga vård för de som har sämre utsikter att leva mer än något tiotal år till. Det faktum att du letar upp obskyra länkar till diverse motvalsare förändrar inte detta faktum. Jag misstänker att du är orolig antingen för dig själv eller någon anhörig, och av den anledningen medvetet eller omedvetet försöker bagatellisera situationen. Snälla, sluta med det. Det är ok att vara rädd, förvärra inte situationen ytterligare genom att bagatellisera och sprida felaktig information som bara riskerar fövärra läget ytterligare.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Låst