Ser inte att Tesla "erkänt" något problem. Vad jag ser är att en dansk tolkar ett samtal som det han vill tro på. Vi vet inte vad någon på Tesla Motors har sagt, bara vad danskarna har skrivit och hur de har tolkat vad som sagts.
Var du med på det telefonsamtalet? Jag hörde dig i alla fall inte på linien när vi pratade med Doug Fields och has folk. Tro vad du vil - om du inte har et problem med din bil behöver du ju inte få del av lösningen
Nu tolkar du mitt meddelande och det blir tyvärr feltolkat. Jag skrev inget om vad som sades på samtalet eftersom jag som sagt inte var med. Att tolka meddelandet på TMC som att Tesla har erkänt något fel är att gå flera steg för långt. Till och med kseitzberg skriver att Tesla inte erkände något problem.
Min egna tolkning av allt detta är personer som har blivit griniga över att de inte längre har det snabbaste längre och vill få detta gratis för att återigen ha den snabbaste Teslan. Jag såg samma beteende från personer som hade P85+ när P85D kom ut.
Tror inte att Tesla är så intresserade att lösa något med min Kia Ceed så jag är inte så orolig...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Min egna tolkning av allt detta är personer som har blivit griniga över att de inte längre har det snabbaste längre och vill få detta gratis för att återigen ha den snabbaste Teslan. Jag såg samma beteende från personer som hade P85+ när P85D kom ut.
Jo, exakt. Får hoppas att detta inte drabbar Tesla och elbilen utveckling.
P85+ till P85D handlade om en massa andra saker. Dualdriver dvs AWD ör ganska bra i Sverige, vettiga next gen stolar istället för skräpet som man åker omkring i och autopilot. Prestandan som en stor bonus.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Min tanke var nog närmare: varför diskutera med här när man är Kia ägare??? Ja, jag undrar bara.
Men nu får du väl ändå ta och skärpa dig. Det låter som om du bara är sur för att du får mothugg och tar ut det på andra på väldigt barnsliga sätt.
Det finns jättemånga Tesla-entusiaster som av ena eller andra anledningen inte själva har någon Tesla. Självklart är de välkomna att delta i diskussionerna, och kan ofta tillföra mycket. I det här fallet rör det sig dessutom om någon som har en tidig reservation av en Model X Signature, vilket ju gör att han minst sagt har ett intresse av Tesla på samma nivå som någon som redan har en bil.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min tanke var nog närmare: varför diskutera med här när man är Kia ägare??? Ja, jag undrar bara.
Men nu får du väl ändå ta och skärpa dig. Det låter som om du bara är sur för att du får mothugg och tar ut det på andra på väldigt barnsliga sätt.
Det finns jättemånga Tesla-entusiaster som av ena eller andra anledningen inte själva har någon Tesla. Självklart är de välkomna att delta i diskussionerna, och kan ofta tillföra mycket. I det här fallet rör det sig dessutom om någon som har en tidig reservation av en Model X Signature, vilket ju gör att han minst sagt har ett intresse av Tesla på samma nivå som någon som redan har en bil.
+1
Tycker vi kan hålla diskussionen på högre nivå än så. Svensson har kommit med rimliga kommentarer baserat på det som presenterats än så länge. Om det är något som du tycker han har tolkat fel, eller om du har mer information som inte presenterats så kan du väl utveckla detta istället för att skriva onödiga kommentarer som inte säger ett dugg om diskussionen.
För min del ifrågasätter jag det nödvändiga med hela diskussionen.
Hookmaker har valt en passande 'nym.
Jag kan förstå att det finns anledning att vara irriterad. Om någon är väldigt upptagen av att ha en bil som accelererar extremt snabbt och har sålt sin McLaren för att de fått felaktig information av Tesla att Model S varit ännu snabbare, så kan man respektera viss irritation.
Men nu är det nog dessvärre inte på det viset, utan bara ett gäng danskar som agerar väldigt konfrontativt för att få Ludicrous-uppdateringen gratis.
I tråden från killen som fick sin P90DL på födelsedagen (på TMC) skriver han att det inte är märkvärt snabbare acceleration vs P85D. Kanske dags att formera sig med vboxen igen! Heja heja!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Tesla använder ofta begreppen "good faith" och "bad faith". Hoppas att de bestämmer sig för att alla som agerar i good faith ska få ludicrousuppdateringen utan tilläggskostnad. Danskarna skulle ju givetvis inte kvala in, och skulle således vara de enda som fick betala fullpris för sin uppdatering.
Nej inte alls, det är produktet av en ganske genomtänkt strategi. Nu 60+ internationellt fördelade P85D ägare (representerande ett bilvärde på knappt 90 millioner SEK) som inte är snåla på ressourcer. Vi kör vidare tills vi ser en lösning.
Reducerat pris ar det val redan sagt for befintliga agare, eller?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
$5 000 + arbetskostnader för befintliga P885D-ägare istället för $10 000 som det är för nya kunder. Nya behöver dessutom välja 90 kWh-batteriet vilket innebär ytterligare $3 000.
Artikeln beskrev att danskarna också kunde tänka sig reducerat pris i förhållande till det som redan kommunicerats av Tesla. Man föreslog att man betalade för arbetskostnaden men skulle få delarna gratis.