Skåningar?
Moderator: Redaktion
Skåningar?
Hur många har vi här som bor i Skåne. Ser sällan andra Tesla här, och dom flesta jag sett har varit norska eller danska.
Bor själv i skurup, men jobbar i Malmö.
Har hört något om att det ska finnas en Tesla till i skurup, men har aldrig sett den.
Bor själv i skurup, men jobbar i Malmö.
Har hört något om att det ska finnas en Tesla till i skurup, men har aldrig sett den.
Re: Skåningar?
Va bra!! vi behöver fler här nere.MSE skrev:10 juli kommer det en 70D till Helsingborg
Instämmer! Jag känner bara till en 85 här i hbg och en i Löddeköpinge. Men fler blir det förhoppningsvis!
Det finns kanske fler ägare i närheten så varför inte hitta en plats där ni kan ses och göra lite reklam för Tesla och ren el.
Här kommer ett förslag på mötesplats:
www.vattenfall.se/lillgrunddagen
Här kommer ett förslag på mötesplats:
www.vattenfall.se/lillgrunddagen
Installerat 13,2 kWp solceller
Jag är väl en av dom nära Limhamn (Bunkeflostrand) och vad jag vet finns det också en i Lomma.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag bor ochså i Skurup
(lite skoj att där är 2 Teslaer i så lilla en by.

Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Hämtade du din i april?krabbe skrev:Jag bor ochså i Skurup(lite skoj att där är 2 Teslaer i så lilla en by.
När jag skulle hämta min så berättade taxichauffören att han skjutsade en person en eller 2 veckor tidigare som också skulle hämta en Tesla.
Jag har en S85D sedan ett par veckor - Höganäs kommun
Brukar möta ett par svenska på E6:an som kör norrut när jag kör till Köpenhamn om morgnarna
Brukar möta ett par svenska på E6:an som kör norrut när jag kör till Köpenhamn om morgnarna
Beställd Model X Long Range
Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Såld Model S 85D 2015
Jag jobbar i limhamn.Dan skrev:Jag är väl en av dom nära Limhamn (Bunkeflostrand) och vad jag vet finns det också en i Lomma.
Jag hämtade min 85D ut d. 31 Mars. och tog taxi från Arlanda til Infracity.Martinen skrev:Hämtade du din i april?krabbe skrev:Jag bor ochså i Skurup(lite skoj att där är 2 Teslaer i så lilla en by.
När jag skulle hämta min så berättade taxichauffören att han skjutsade en person en eller 2 veckor tidigare som också skulle hämta en Tesla.
En fantastisk dag

Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Tog du taxi Till Sturup också? Det var chauffören för skurups taxi som berättade att han skjutsat en annan som också köpt en Tesla. Så har vi kanske åkt med samma taxi eller så finns det en till i skurup.krabbe skrev:Jag hämtade min 85D ut d. 31 Mars. och tog taxi från Arlanda til Infracity.Martinen skrev:Hämtade du din i april?krabbe skrev:Jag bor ochså i Skurup(lite skoj att där är 2 Teslaer i så lilla en by.
En fantastisk dag
Ligger denna tråden i Ägardelen? Det finns minst 4 st i Limhamn.
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Hämtade du din i april?
När jag skulle hämta min så berättade taxichauffören att han skjutsade en person en eller 2 veckor tidigare som också skulle hämta en Tesla.[/quote]
Jag hämtade min 85D ut d. 31 Mars. och tog taxi från Arlanda til Infracity.
En fantastisk dag
[/quote]
Tog du taxi Till Sturup också? Det var chauffören för skurups taxi som berättade att han skjutsat en annan som också köpt en Tesla. Så har vi kanske åkt med samma taxi eller så finns det en till i skurup.[/quote]
Ja ochså taxi til Sturup, med Skurups taxi
När jag skulle hämta min så berättade taxichauffören att han skjutsade en person en eller 2 veckor tidigare som också skulle hämta en Tesla.[/quote]
Jag hämtade min 85D ut d. 31 Mars. och tog taxi från Arlanda til Infracity.
En fantastisk dag

Tog du taxi Till Sturup också? Det var chauffören för skurups taxi som berättade att han skjutsat en annan som också köpt en Tesla. Så har vi kanske åkt med samma taxi eller så finns det en till i skurup.[/quote]
Ja ochså taxi til Sturup, med Skurups taxi

Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Det finns fler än du tror. I Borgeby finns det två vi och vår granne. Vi har dessutom beställt en 70D som kommer i slutet av denna månad så då kommer det finnas minst 4 här om man räknar med Lödde Leif som bor i Löddeköpinge ev. är det två som äger Model S i Lödde och då blir det 5 bilar bara i Löddeköpinge området !
Senast redigerad av Top12, redigerad totalt 2 gång.
Hämtar min nästa vecka på onsdag 85D, bor i Lomma.
Har sett en svart i Malmö samt en svart Tesla på Sturup parkeringen idag 5/6 men annars rätt sällan man ser dem. Hoppas på ändring
Har sett en svart i Malmö samt en svart Tesla på Sturup parkeringen idag 5/6 men annars rätt sällan man ser dem. Hoppas på ändring

Ytterliggare en vid Löddeköpinges kust sedan 2 dagar.
Bara 2 laddstationer kvar nu för oss bofasta..
Bara 2 laddstationer kvar nu för oss bofasta..
Det var nog min du såg på Sturup idag.FAJ skrev:Hämtar min nästa vecka på onsdag 85D, bor i Lomma.
+1
Bor i Lomma, men kör en Norskregistrerad. Jag är helskåning, men jobbar i Norge och kan då köpa utan moms
Förra helgen såg jag faktiskt två svenskregistrerade vita TMS i Malmö med bara någon timmes mellanrum.
Bor i Lomma, men kör en Norskregistrerad. Jag är helskåning, men jobbar i Norge och kan då köpa utan moms

Förra helgen såg jag faktiskt två svenskregistrerade vita TMS i Malmö med bara någon timmes mellanrum.
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
Alltså, jag är ju skåning, men bor i Enskede. Räknas det? : )
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Hej! Har en röd Tesla i Landskrona. Åker mest norrut men om 2 veckor bär det av söderut. Så visst finns det Teslor i Skåne.