Vad ska den heta?
Moderator: Redaktion
Re: Vad ska den heta?
Storhemsken?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Min heter Kerstin efter min numera avlidna mamma. Det var hon som lärde mig köra bil vilket enligt eniga uppgifter från familj och vänner fortfarande märks.
MX 338 Signature, Ms WIN 30xxx
MX 338 Signature, Ms WIN 30xxx
Min bil heter ingenting. Kallar den inget annat än typ bilen. Ja det är en bil inte en båt. Scary med namn på en bil... Men men...
hybris skrev:Min bil heter ingenting. Kallar den inget annat än typ bilen. Ja det är en bil inte en båt. Scary med namn på en bil... Men men...
Ha, ha, lika bra att avslöja att i Roslagen är det inte ovanligt att vi också namnger våra hus och byggnader. Vår sjöstuga kallar jag till exempel för "Klucket" efter ett härligt och rogivande ljud som uppstår när havets vågor letar sig in mellan bryggan och kajen.
Vem vet, det är kanske vår inställning till boplats och naturen som gör oss Rospiggar starka och skrämmande i andras ögon

Installerat 13,2 kWp solceller
Göteborgare kanske skulle kunna döpa bilen till Ella, De E La Gött? 

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vad fasen!! Klucket... Har du något som heter Jucket?+46 skrev:hybris skrev:Min bil heter ingenting. Kallar den inget annat än typ bilen. Ja det är en bil inte en båt. Scary med namn på en bil... Men men...
Ha, ha, lika bra att avslöja att i Roslagen är det inte ovanligt att vi också namnger våra hus och byggnader. Vår sjöstuga kallar jag till exempel för "Klucket" efter ett härligt och rogivande ljud som uppstår när havets vågor letar sig in mellan bryggan och kajen.
Vem vet, det är kanske vår inställning till boplats och naturen som gör oss Rospiggar starka och skrämmande i andras ögon
Vad fasen!! Klucket... Har du något som heter Jucket?[/quote]
"Klucket" liknar ett ljud som lätt kan höras i en klinkbyggd träbåt när den ligger förtöjd och gungar lätt i vågorna. Mycket härligt att somna till.
"Jucket" kan säkert en och annan trångbodd ha kallat sitt utedass för när det pockade på och var dags för att göra något handgripligt..
"Klucket" liknar ett ljud som lätt kan höras i en klinkbyggd träbåt när den ligger förtöjd och gungar lätt i vågorna. Mycket härligt att somna till.
"Jucket" kan säkert en och annan trångbodd ha kallat sitt utedass för när det pockade på och var dags för att göra något handgripligt..
Installerat 13,2 kWp solceller
Har man en vit Tesla och är intresserad av fantasyböcker kanske man vill döpa bilen till ElRik efter Elric of Melniboné.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ghost (efter GoT)Svenssons skrev:Har man en vit Tesla och är intresserad av fantasyböcker kanske man vill döpa bilen till ElRik efter Elric of Melniboné.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
HALsomfanthod skrev:HAL 9000 (om man har en röd då)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nej en svart med mjukt glödande röda lampor som halvjus!thod skrev:HAL 9000 (om man har en röd då)
-Open the frunk bay door Hal!
-Im sorry Dave, im afraid i cant do that..