Tesla model S träff i Maj?
Moderator: Redaktion
Tesla model S träff i Maj?
Vänner,
Borde vi inte boka en träff i Stockholmsområdet i Maj? Alternativet är Uppsala tex ute vid Ulva Kvarn.
Typ en Lördag någon dag i Maj där vi ses och snackar Tesla, kanske fikar eller äter en Pizza. Kör en sväng. Säg 2-3h totalt.
vore skoj!
Skriver här eftersom jag tror många inte läser de andra delarna så ofta.
Borde vi inte boka en träff i Stockholmsområdet i Maj? Alternativet är Uppsala tex ute vid Ulva Kvarn.
Typ en Lördag någon dag i Maj där vi ses och snackar Tesla, kanske fikar eller äter en Pizza. Kör en sväng. Säg 2-3h totalt.
vore skoj!
Skriver här eftersom jag tror många inte läser de andra delarna så ofta.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Tesla model S träff i Maj?
Vore kul men för egen del så har jag ju leverans först i slutet av Maj... Förstår dock att vi inte kan ta hänsyn till specifika leveranser då blir träffen aldrig av.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Kul initiativ.
Utöver det tycker jag vi "mutar in" en dag i månaden att ses vid Brostugan. Sista onsdagen varje månad?
Utöver det tycker jag vi "mutar in" en dag i månaden att ses vid Brostugan. Sista onsdagen varje månad?
Ja en stående träff där vore på sin plats nu när det finns betydligt fler bilar! Tibor är det något du borde hålla i eller?dstr skrev:Kul initiativ.
Det går säkert att slå följe med någon som redan har tagit leveransPontus skrev:Vore kul men för egen del så har jag ju leverans först i slutet av Maj... Förstår dock att vi inte kan ta hänsyn till specifika leveranser då blir träffen aldrig av.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vote ju trevligt, det finns ju en och annan runt Infra city. Vi får se.bylund skrev:Det går säkert att slå följe med någon som redan har tagit leveransPontus skrev:Vore kul men för egen del så har jag ju leverans först i slutet av Maj... Förstår dock att vi inte kan ta hänsyn till specifika leveranser då blir träffen aldrig av.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Låter som en trevlig grej att ses!
Hellre fåtal bra träffar än stående datum tycker jag.
Hellre fåtal bra träffar än stående datum tycker jag.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Andreas Welin
- Teslaägare
Jag kommer också gärna om jag kan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Gärna för mig också, bra förslag! Det blir en bra anledning att rulla upp från Skåne.
phasebox.se
P85D
P85D
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kommer också, men ska vi bestämma ett datum?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

16 eller 23 Maj?
- Tars
- Teslaägare
16:e känns ganska givet pga långhelg om man kan ta ledigt fredag dvs.hybris skrev:16 eller 23 Maj?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Vi siktar på 16/5. Stockholm? Vart träffas? Typ träffas någonstans, tjata lite Tesla, åka någonstans och fika/äta och avsluta med lite kortege runt stan och/eller någon rolig väg i trakten.
- Tars
- Teslaägare
Nära en sc kanske?hybris skrev:Vi siktar på 16/5. Stockholm? Vart träffas? Typ träffas någonstans, tjata lite Tesla, åka någonstans och fika/äta och avsluta med lite kortege runt stan och/eller någon rolig väg i trakten.

16/5 SC vid Infracity? Vi kan ju starta med att invadera Teslas butik/SC som ju bara ör några hundra meter från superchargern vid Max
Tid? 11.00? Luncha någonstans. sedan har ju alla som åkt långväga hela em att göra Stockholm.
- Tars
- Teslaägare
Låter som en plan!
11 verkar vettigt.
Något bra ställe i närheten förutom max?
11 verkar vettigt.
Något bra ställe i närheten förutom max?

Iofs skulle man kunna ställa upp och käka en Maxburgare för att stötta dem pgr av deras stöd för våra SC! Inte lyx men goda burgare... 

Kul idé, hoppas att man hinner få leverans innan - flyttades fram till april nu...
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
JÄTTEBRA INITIATIV!
Jag skulle föreslå träff hos MAX i Infra City, därefter åka i parad genom stan till nåt lämpligt ställe.
Vad skulle ni föreslå för trevlig slutdestination? Typ nån café, bar eller restaurang med bra P-plats? Lämpligtvis då inne i stan, eller söder om stan.

Jag skulle föreslå träff hos MAX i Infra City, därefter åka i parad genom stan till nåt lämpligt ställe.
Vad skulle ni föreslå för trevlig slutdestination? Typ nån café, bar eller restaurang med bra P-plats? Lämpligtvis då inne i stan, eller söder om stan.
Vi spikar:
Lördagen 16/5 11.00 vid Max Infracity.
De som vill kan åka dit tidigare för att ladda.
Vi kan ju hänga där till ca 11.30 och prata för att sedan åka in till stan.
Servicecentret i Infracity har ju stängt på Lördagar.
Jag lämnar med varm hand planeringen för vart åka till någon Stockholmare. Jag är Uppsalabonde och har inte järnkoll på vad som skulle vara trevligt både för att synas liksom käka något gott till lunch där det finns bra parkering.
Lördagen 16/5 11.00 vid Max Infracity.
De som vill kan åka dit tidigare för att ladda.
Vi kan ju hänga där till ca 11.30 och prata för att sedan åka in till stan.
Servicecentret i Infracity har ju stängt på Lördagar.
Jag lämnar med varm hand planeringen för vart åka till någon Stockholmare. Jag är Uppsalabonde och har inte järnkoll på vad som skulle vara trevligt både för att synas liksom käka något gott till lunch där det finns bra parkering.
- Tars
- Teslaägare
Då lägger jag in detta i planeringen