Laddning Göteborg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Minken
Teslaägare

Laddning Göteborg

Inlägg av Minken »

Ska till Göteborg tor-sön (med min splitternya model 3 90D, mattsvart) och behöver då ladda. Bor nära Centralstationen, Radisson Blue. Har ni några bra (bästa) tips på var jag kan ladda vore jag tacksam!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Laddning Göteborg

Inlägg av Svenssons »

Nordstans parkering borde passa bra. De har laddplatserna på plan 4, är visserligen bara Schuko men om du ska stå ett tag så spelar det mindre roll.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pedrazzini
Teslaägare

Inlägg av Pedrazzini »

Som skrivits här senare är destinationsladdning i Göteborg en öken. Men om du ska stanna så länge funkar ju Schuko 220 V.
Då skulle jag föreslå Nordstans parkeringshus, Plan 4. De har ett flertal Schuko laddare mot västra sidan (längst bort från uppfarten). Laddningen kostar inget extra, men p-avgift måste såklart betalas.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Minken skrev:
Ska till Göteborg tor-sön (med min splitternya model 3 90D, mattsvart) och behöver då ladda. Bor nära Centralstationen, Radisson Blue. Har ni några bra (bästa) tips på var jag kan ladda vore jag tacksam!

Destinationsladdning i Göteborg är inte helt optimalt. Hade du inte redan bokat hotell kunde du valt Avalon eller Gothia Towers som har Tesla-laddare. Bästa valet i din situation är nog att parkera i P-hus Nordstan. Där finns enfasladdning på nivå 4, och det är bara en kort promenad från ditt hotell. Det går inte fort, men ska du vara här hela helgen så hinner du ändå ladda fullt, och den enda snabbare destinationsladdningen som finns i centrala stan, såvitt jag vet, är Tesla-laddarna på de där andra hotellen. Prislista för Nordstan hittas här: http://p-hus.nordstan.se/prislista2016.pdf
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pedrazzini
Teslaägare

Inlägg av Pedrazzini »

Har faktiskt hittat 2 destinationsladdare till men de är tyvärr inte öppna för allmänheten. Sixt biluthyrning har två teslor (1 model S och en Model X) för uthyrning vid centralen i Gbg. I centralens publika P-hus under mark har de satt upp 2 wall-box för sina Teslor. Men dessa står ju på reserverade platser :-(
Senast redigerad av Pedrazzini, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

Grattis till bilen och att du redan fått din Model 3 ;) :mrgreen:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Du kan få ladda hemma hos mig om jag får provköra din Model 3! :P
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

P-Hus City har fyra platser med enfas. Gratis men tyvärr upptagna av ice ibland. Väldigt nära ditt hotell iaf.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

stefan007 skrev:
P-Hus City har fyra platser med enfas. Gratis men tyvärr upptagna av ice ibland. Väldigt nära ditt hotell iaf.
Det är sant. Jag tänkte bort det eftersom det är den dyraste parkeringen i hela stan, men så kollade jag upp det närmare nu och de har faktiskt samma dygnstaxa som Nordstan, 210 kr. Det kan vara ett bra alternativ!

Där finns även Tesla-laddare längre upp i huset, som hör till butiken i Brunnsparken. De är inte öppna för allmänheten men om det skulle krisa och man frågar riktigt snällt kan man säkert få låna dem i en stund.

EDIT: Om du väljer att parkera här, se upp när du kör in. Infarten är delad i två, och man kan köra in antingen från höger, eller från vänster. Kör för allt som är heligt in på den vänstra sidan! Det är snortajt på högersidan, bara någon centimeter tillgodo för att få in en Model S där.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Om du kan tänka dig att betala har ju även GBG energi en hel del chademo laddare numera
Användarvisningsbild
Minken
Teslaägare

Inlägg av Minken »

Feddan skrev:
Klart att du får köra bilenBild
Men det beror lite på var du bor och vilken typ av laddare du harBild

Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Minken skrev:
Feddan skrev:
Klart att du får köra bilenBild
Men det beror lite på var du bor och vilken typ av laddare du harBild

Jag skojade mest för du skrivit att du har en Model 3, istället för Model S (Model 3 är inte släppt än). Men om du vill så får du gärna ladda hos oss. Vi har två Tesla Wall Charger, 3x16A, vid Selma Lagerlöfs torg på Hisingen, så det är ju en bit ifrån var du kommer vara.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Hajjen
Teslaägare

Inlägg av Hajjen »

Min kompis jobbar där och han har pratat om att ladda i deras garage (han funderade på att köpa en laddare hybrid ett tag).
Om du inte hittar något vettigt alternativ eller inte behöver bilen under helgen så kan du ladda och låta den stå hos mig. Jag bor i grimmered ca 5 km från hotellet och har Wall box.
Såld: Sept 2016, S60, Midnight Silver Metallic, Panoramatak, Svarta Nästa Generations Säte, Svart Alcantara
Okt 2018, S100D, Midnight Silver Metallic, Krämfärgad premium, Uppgraderad autopilot, Premium uppgradering, 21” Twin turbine
Skriv svar