V.8 på gång:-)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Re: V.8 på gång:-)

Inlägg av JonasH »

bylund skrev:
Tesla uppdaterar dessutom alltid till senaste version när bilen är inne på servicecentret.
Dags för en service då. Ska faktiskt ringa och boka imorgon för en service och framförallt lite småfix som stökat sen leveransen.
Undrar om de har tid på torsdag. :roll:
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Inlägg av Johnny_B »

JonasH skrev:
bylund skrev:
Tesla uppdaterar dessutom alltid till senaste version när bilen är inne på servicecentret.
Dags för en service då. Ska faktiskt ringa och boka imorgon för en service och framförallt lite småfix som stökat sen leveransen.
Alla torsdagar är redan bokade. För alltid.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

JonasH skrev:
bylund skrev:
Jag undrar om det har tid imorgon den sista september att svar i telefon... Det är nog alle man på däck för att få ut de bilar som kan fås ut...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Då blir det så att OM man skulle få en uppdatering typ nu så väntar man med att installera ett tag...
Fast ingen större risk, jag brukar alltid komma typ 2 veckor efter den första (och då borde vi ju veta om dom fått till 8:an) :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

Går det snabba på att få v 8 over Air?
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Lophornis skrev:
Tricken är följande:
*Lämna bil på service vid rätt tillfälle
*Geo-fencing, dvs vara uppkopplad på Tesla SC WiFi-nät vid rätt tillfälle.
*Vara uppkopplad mot egen WiFi
*Herr X har också instruktion för Frunk-tricket som man kan testa.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Lophornis skrev:
Tricken är följande:
Om du är snäll och frågar Segelflygarn så kanske du kan få något insider-tips där :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Svenssons skrev:
Lophornis skrev:
Tricken är följande:
Om du är snäll och frågar Segelflygarn så kanske du kan få något insider-tips där :mrgreen:
Den glömde jag! Det är ju det bästa tricket. Nackdelen med det är att man försvinner från forumet ett tag, ungefär som när man får leverans av ny bil.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

Ny version ute nu.
2.38.19
Den här gången fick en X den först :)

Över 95% av dem som har fått 8.0 har fått över wifi så det är nog det säkraste sättet om man vill få den tidigt.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inlägg av Monark1954 »

Kommer det varning för fartkameror i V8?
Hittar inte det i dag, vår Leaf har den funktionen.
Drygt att behöva ett till navigations program i vår Tesla för att få fartkameravarning.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Monark1954 skrev:
Drygt att behöva ett till navigations program i vår Tesla för att få fartkameravarning.
Här är en tokig idé: håll hastigheten... :roll:
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inlägg av Monark1954 »

Nicklas skrev:
Monark1954 skrev:
Här är en tokig idé: håll hastigheten... :roll:
Tänkte inte på det. :?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Monark1954 skrev:
Världens minsta användbara funktion, fartkameravarning på en Leaf :D
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

LarsL skrev:
Monark1954 skrev:
Är det för de extrema hastigheterna man kommer upp i?

Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inlägg av Monark1954 »

Tars skrev:
LarsL skrev:
Monark1954 skrev:
Är det för de extrema hastigheterna man kommer upp i?
Nej det är för att Leafen går så extremt tyst i de hastigheter som är aktuella för våra fartkameror. ;)

Åter till V.8 , tolkar som att Tesla för närvarande inte har någon fartkameravarning att aktivera?
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Räkna inte med det, nej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Det är väl olagligt med fartkameravarnare i vissa länder? I såna fall lär det inte komma.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Feddan skrev:
Det är väl olagligt med fartkameravarnare i vissa länder? I såna fall lär det inte komma.
Fast det räcker väl att inte varna i dessa länder för att komma runt det. Fast jag tror ändå inte att det kommer. Rätt förvånande att Nissan har den funktionen faktiskt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
Feddan skrev:
Fast det räcker väl att inte varna i dessa länder för att komma runt det. Fast jag tror ändå inte att det kommer. Rätt förvånande att Nissan har den funktionen faktiskt.
Men är det verkligen en varnare då? Eller har den bara sparat de vanligaste kamerorna i kartmaterialet och piper till när man närmar sig? Eller klarar den faktiskt att se en polis som står vid sidan av vägen? Det tror inte jag eftersom det är väldigt olagligt i de flesta länder.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Sambons Mazda har också en radarvarnare, min förra bil hade också det. Det tog ett tag för mig att acceptera att Teslan inte varnar för fartkameror.
Det är jätteförbjudet med alla former av varnare för hastighetskontroll i t.ex. Tyskland. Vissa bilar varnar då för allmän fara istället. Det är väl ett sätt att komma runt det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
bylund skrev:
Feddan skrev:
Men är det verkligen en varnare då? Eller har den bara sparat de vanligaste kamerorna i kartmaterialet och piper till när man närmar sig? Eller klarar den faktiskt att se en polis som står vid sidan av vägen? Det tror inte jag eftersom det är väldigt olagligt i de flesta länder.
Jag är inte riktigt med på vad polis vid sidan av vägen har med saken att göra. I en del länder är det olagligt att låta navigatorn varna för fartkameror. Om den har en lista med koordinater på kända fartkameror och piper till när man närmar sig en sådan så, ja, då är det verkligen en varnare.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Kan vi börja med en navigator som det fungerar att navigera med innan vi lägger till avancerade funktioner
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

e5m1r skrev:
Kan vi börja med en navigator som det fungerar att navigera med innan vi lägger till avancerade funktioner Bild
Haha, verkligen!
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inlägg av Monark1954 »

mati skrev:
Sambons Mazda har också en radarvarnare, min förra bil hade också det. Det tog ett tag för mig att acceptera att Teslan inte varnar för fartkameror.
Det är jätteförbjudet med alla former av varnare för hastighetskontroll i t.ex. Tyskland. Vissa bilar varnar då för allmän fara istället. Det är väl ett sätt att komma runt det.

Jag har kört med navigeringsprogram i telefon i många år, WisePilot/Telianavigator, CoPilot. Med alla dessa måste jag kör mot ett mål för att få varning.
Blev mycket glad då Leafen alltid varnade oavsett om jag kör mot ett mål eller inte.
Desto mer besviken att vår Tesla inte hade den funktionen alls.
Fartkameror mellan 40-70 km/h är lätt att missa oavsett bil även om man försöker.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
HelectriC skrev:
bylund skrev:
Feddan skrev:
Jag är inte riktigt med på vad polis vid sidan av vägen har med saken att göra. I en del länder är det olagligt att låta navigatorn varna för fartkameror. Om den har en lista med koordinater på kända fartkameror och piper till när man närmar sig en sådan så, ja, då är det verkligen en varnare.
En polis vid sidan av vägen sänder en radarstråle på samma sätt som en fast installerad kamera. De olagliga systemen känner av dessa radarstrålar och varnar, dvs aktiv varning. Att bara ha en lista med de vanligaste fast installerade kamerorna känns ju inte lika hightech.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar