Hade ett par frågor kring min bil och passade på att fråga kring när 8.0 räknas släppas i Sverige.
Fick detta svar:
"Ja det stemmer, nå i helgen rullet 8.0 oppdateringen ut i USA, og etter det så vill den nok rulles ut her i Europa etter kort tid. Vi har dessverre ikke fått utdelt ett
spesifikt tidspunkt på når dette kommer å skje, men forhåpentligvis blir det i løpet av de neste ukene."
Med andra ord så så dröjer det troligen någon vecka till.
Det blir en plågsam vecka.
Kanske man skulle sova i bilen hela veckan utanför ServiceCenter i Lapplands-Väsby
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Min syster ska hämta ut sin Model X idag och enligt Tesla så skulle den komma med v.8 installerad (de fördröjde t.o.m. leveransen två dagar p.g.a. uppdateringen). Som vanligt så vet man så klart inte med Tesla Sverige, men om detta stämmer så kan man kanske hoppas på att uppdateringen börjar rulla ut för oss andra nu i veckan också.
Min syster ska hämta ut sin Model X idag och enligt Tesla så skulle den komma med v.8 installerad (de fördröjde t.o.m. leveransen två dagar p.g.a. uppdateringen). Som vanligt så vet man så klart inte med Tesla Sverige, men om detta stämmer så kan man kanske hoppas på att uppdateringen börjar rulla ut för oss andra nu i veckan också.
Vilken tid hämtar hon bilen? Är hon gift
Du måste hålla oss uppdaterade på timbasis, snälla.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nu har vi tagit sektismen till nästa steg
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Nu har vi tagit sektismen till nästa steg
Vi behöver inte gifta oss, jag är så nöjd bara hon håller oss sektmedlemmar uppdaterade angående 8'an.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hade ett par frågor kring min bil och passade på att fråga kring när 8.0 räknas släppas i Sverige.
Fick detta svar:
"Ja det stemmer, nå i helgen rullet 8.0 oppdateringen ut i USA, og etter det så vill den nok rulles ut her i Europa etter kort tid. Vi har dessverre ikke fått utdelt ett
spesifikt tidspunkt på når dette kommer å skje, men forhåpentligvis blir det i løpet av de neste ukene."
Med andra ord så så dröjer det troligen någon vecka till.
Det blir en plågsam vecka.
Kanske man skulle sova i bilen hela veckan utanför ServiceCenter i Lapplands-Väsby
Tyvärr är hon lyckligt gift. Ännu värre är dock att även om bilen tydligen redan ska rulla v.8 så visade det sig att rutan hade fått ett stenskott så nu har leveransen fördröjts ytterligare till onsdag.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Inget jag känner till, har iofs inte haft bilen nån dag nu,
Men de e väl bara nån rättning vet mer runt 7
EDIT: En rättning bara
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Ser fram emot den självstängande laddluckan!
Har sett den i verkligheten på M, nu ska den väl ändå komma till oss vanliga dödliga.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
I dessa kretsar brukas annars vanligen den generella frktngn för Short Cut = SC. Användbar till service center, supercharger, solarcity, south california, skandalium ... nej kanske inte ändå.
Vet att det finns folk ifrån Tesla som praktiskt testar om en retrofit är möjlig av nya laddluckan. Men det är säkert väldigt liten chans av vi får det, men hoppet är...
Nu har ett par X90D fått officiell 8.0 men fortfarande ingen bil utanför USA. Ca 50% av alla Teslafi användare är nu uppgraderade. Jag skulle gissa på att de är redo för att starta uppgraderingar utanför USA mot slutet av veckan om tanken är att S/X USA bilar är först i kön.
Vet att det finns folk ifrån Tesla som praktiskt testar om en retrofit är möjlig av nya laddluckan. Men det är säkert väldigt liten chans av vi får det, men hoppet är...
Jag hoppas verkligen fortfarande! Det vore ett lyft.
efter att ha kört i regn och mörker till jobbet idag och där AP säger att varken autosteer eller TACC fungerar pga camera visibility, så ser jag fram emot att få v.8 där radarn används och kan "se" genom regn och mörker. Det kommer bli bra
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14