Svajig 3G på senaste tiden
Moderator: Redaktion
Den senaste tiden har min 3G i bilen varit väldigt skakig. Brukar köra TuneIn-radio på väg till jobbet etc. Det som händer är att hela täckningen plötsligt försvinner (inga staplar) bara för att strax efter återkomma.
Dataströmning blir således klart opålitlig och det har även hänt att jag inte kunnat navigera ordentligt.
Bor i Stockholm och på en 25-minutersresa idag hände det tre gånger att 3G-signalen tappades.
Jag är inte säker men det skulle kunna hänga ihop med senaste uppdateringen.
Någon annan som upplever samma sak?
Dataströmning blir således klart opålitlig och det har även hänt att jag inte kunnat navigera ordentligt.
Bor i Stockholm och på en 25-minutersresa idag hände det tre gånger att 3G-signalen tappades.
Jag är inte säker men det skulle kunna hänga ihop med senaste uppdateringen.
Någon annan som upplever samma sak?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Svajig 3G på senaste tiden
Upplevt samma sak. Dyker oftare nu när jag är ute och åker och den har i mitt tycke sämre antal pinnar på ställen där den förr hade rätt bra. Ska testa en omstart och se om det blir någon skillnad.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Upplever samma sak och har inte uppdaterat sen innan semester
Tippar på att Tesla bytt operatör
Tippar på att Tesla bytt operatör
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Samma här. Jag trodde att det berodde på sämre täckning eller så. TuneIn har alltid fungerat klanderfritt, nu fungerar det bara sporadiskt på stora delar av vägen till jobbet. Kartan i navigatorn visar oftast bara ett vitt rutnät numera. Har inte fått någon uppdatering på länge. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det är möjligt men jag ser inget samband med vädret - det är lika illa oavsett sol eller regn.TiborBlomhall skrev:Ger inte regn och fuktig luft sämre mottagning?
Om Tesla bytt mobiloperatör (de hade väl Telia förut?) så skulle det låta som en bättre förklaring. Dagens tips till Tesla är i så fall att omgående byta tillbaka!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Sen jag fick bilen har jag aldrig kunnat nå den när den står nere i garaget. Nu under sommaren märkte jag dock att jag oftast kunde nå den, vilket ledde mig till att tro att det antingen kommit upp fler master i området eller att Tesla gjort ändring på vilken operatör som används (vissa operatörer har täckning därnere). Men nu verkar det blivit sämre med den saken, nu var det ett tag sen jag kunde nå bilen i garaget...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Har oxå upplevt 3G-bortfall på sistone 

70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Jag har lite svårt att uttala mig då jag bara haft bilen sedan mitten av juli men jag får intrycket av att anslutningen är lite sisådär. Framför allt i Danmark.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Jepp. Riktigt dåligt i Sverige men ingenting mot hur det är ute i europa (där man verkligen vill ha täckningen för navigationen, etc.). Dags att de adresserar detta (och flera andra) problem snarast!
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Jag har inte märkt av något bortfall helt, de senaste två veckorna. Bor och jobbar i Göteborg.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
instämmer, 3g från bilen spotify och tunein inte alls lika solitt som i juni-juli, tycker inte det har samband med biluppdateringen,
ms 76132 "Eleamore"
Really?kontakten2 skrev:Åk in till sc. Klagade på samma och dom hade en ny fix för detta.
Har du noterat en fet antenn på taket efter besöket?

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Min 3G har varit helt borta i flera veckor
. Har provat alla typer av omstarter etc massor av gånger, inget har hjälpt. SC säger att det är en känd mjukvaru-bugg och en rättning är på väg. Jag är inte lika säker utan har bokat tid för hårdvaru-kontroll. Vi får se hur det löser sig. Under tiden känns bilen märkbart sämre, saknar verkligen Spotify och fjärråtkomst mm.

Skoda Enyaq 85x 2025
Här är fixen visualiserad:MSO skrev:Really?kontakten2 skrev:Åk in till sc. Klagade på samma och dom hade en ny fix för detta.
Har du noterat en fet antenn på taket efter besöket?

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
Jag startade en tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =39&t=5027 i början på juli när mitt 3G försvann helt och hållet. Det kom tillbaka efter några timmar, men mottagningen har varit avsevärt sämre sedan dess. Jag undrar verkligen om det som hände då var i själva verket ett leverantörsbyte och inte bara "leverantörsproblem" som SC kallade det.
Vi vår utomlands till mitten på juli och det är klart sämre nu än innan så som nämnt innan operatörsbyte måste ha skettmati skrev:Jag startade en tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =39&t=5027 i början på juli när mitt 3G försvann helt och hållet. Det kom tillbaka efter några timmar, men mottagningen har varit avsevärt sämre sedan dess. Jag undrar verkligen om det som hände då var i själva verket ett leverantörsbyte och inte bara "leverantörsproblem" som SC kallade det.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag gav upp på 3G samma dag som jag hämtade ut min bil för drygt ett år sedan. Ända sedan dess har jag kört med en 4G router.
Installerat 13,2 kWp solceller
Min VIN 3706x -14 s85 tappade 3G och service vart bokat. Det visade sig att i dessa -14 har ett utländskt SIM använts som då kör roaming i Sverige.
Teslas actionplan var att byta simkort (Är Telia som leverantör nu) och efter detta har det fungerat bra för mig.
Tesla tel-support kan ge svar på fjärr om det sitter utländskt sim eller ej.
Teslas actionplan var att byta simkort (Är Telia som leverantör nu) och efter detta har det fungerat bra för mig.
-17 Model X100D alla options.
-16 P90DL med extra allt
-14 S85 19" svart, luftfj, teknik, pano, HiFi, vinterp
Jag fick också SIM-kortet utbytt pga detta. Det var i våras. 3G har fungerat väldigt bra både innan och efter bytet. Det har alltid förvånat mig, eftersom det är noll 3G täckning i mobilen här hemma till exempel. I Teslan var det aldrig några problem. Först nu under sommaren har det plötsligt blivit riktigt kasst. Nu är det mobilen som fungerar bättre än Teslan.peterh skrev:Min VIN 3706x -14 s85 tappade 3G och service vart bokat. Det visade sig att i dessa -14 har ett utländskt SIM använts som då kör roaming i Sverige.
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Vad har du för mobilleverantör i mobilen?Jag fick också SIM-kortet utbytt pga detta. Det var i våras. 3G har fungerat väldigt bra både innan och efter bytet. Det har alltid förvånat mig, eftersom det är noll 3G täckning i mobilen här hemma till exempel. I Teslan var det aldrig några problem. Först nu under sommaren har det plötsligt blivit riktigt kasst. Nu är det mobilen som fungerar bättre än Teslan.
Jag har Telia och ibland har bilen bättre täckning. IBLAND!

- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag är ganska säker på att Tesla inte använder Telia då jag brukar ha helt olika täckning mellan teliamobilen och Teslan. Tror jag har läst nånstans att dom använder sig av Telesnor.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Till mig har de sagt att det är Telia. Har själv Telenor och upplever också olika täckning. Sen kan du iofs bytt leverantör men mars 2015 var det Telia.EnTraktor skrev:Jag är ganska säker på att Tesla inte använder Telia då jag brukar ha helt olika täckning mellan teliamobilen och Teslan. Tror jag har läst nånstans att dom använder sig av Telesnor.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Jag tänkte att vi kunde använda uteslutningsmetoden. Om tillräckligt många på forumet intygar om stora skillnader och vilka mobilleverantörer dom har i mobilen så kvarstår kanske TELENOR som gemensam outstander.EnTraktor skrev:Jag är ganska säker på att Tesla inte använder Telia då jag brukar ha helt olika täckning mellan teliamobilen och Teslan. Tror jag har läst nånstans att dom använder sig av Telesnor.
Det är ju inte så enkelt eftersom SIM-kort brio diliga och företag hyr av varandra men olika styrka i samma mast, etc. Jag låtsas inte kunna allt. Men jag VET att jag inte kan allt